کد خبر 214114
۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲

بهنام محمودی در گفتگو با «حیات»:

به وقتش در تغییر نسل تیم ملی والیبال کوتاهی کردیم/ کمیته فنی باید در مورد عطایی تصمیم بگیرد

به وقتش در تغییر نسل تیم ملی والیبال کوتاهی کردیم/ کمیته فنی باید در مورد عطایی تصمیم بگیرد

کارشناس والیبال ایران در مورد شرایط تیم ملی و شکست مقابل ژاپن در فینال مسابقات آسیایی صحبت کرد.

بهنام محمودی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص شکست تیم ملی والیبال ایران در فینال مسابقات آسیایی مقابل ژاپن و از دست دادن عنوان قهرمانی اظهار داشت: این یک شکست بزرگ برای والیبال ایران بود و نتیجه اقداماتی است که به وقتش باید انجام می‌دادیم و در آن کوتاهی کردیم. ما باید به موقع به فکر تغییر نسل در والیبال می‌افتادیم و چهره‌های مطرح و کلیدی تیم ملی که سن‌شان در حال بالا رفتن بود را به مرور با بازیکنان جوان جایگزین می‌کردیم تا به جایی نرسیم که یکهو چند نفر به سن بازنشستگی برسند و جایگزینی هم به موقعش برایشان تربیت نکرده باشیم. این کوتاه باعث شده امروز به نقطه‌ای برسیم که در حال حاضر هستیم و دیگر نه تنها در دنیا که در آسیا هم به زحمت می‌توانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی در مورد وضعیت بهروز عطایی هم عنوان کرد: در این خصوص کمیته فنی باید تشکیل جلسه داده و تصمیم گیری کند و تصمیمی هم که گرفته می‌شود باید اصولی و با برنامه باشد و از سر احساسات هیجانی نباشد. به هر حال ما فرصت کمی تا مسابقات انتخابی المپیک داریم و کمتر از یک ماه به این مسابقات باقی مانده است و مربی خارجی درجه یک قبول نمی‌کند در چنین شرایطی مسئولیت حضور روی نیمکت تیم ملی با بپذیرد و مربی داخلی هم باید ببینیم می‌تواند چیزی به این تیم اضافه کند یا نه. برای همین می‌گویم باید با برنامه و آینده‌نگری در خصوص وضعیت نیمکت تیم ملی تصمیم گیری شود ولی همانطور که گفتم وضعیت امروز حاصل ضعف یک نفر نیست و عدم برنامه ریزی از گذشته مارا به امروز رسانده است.

کارشناس والیبال ایران در مورد بازی با ژاپن هم توضیح داد: ژاپن یک تیم جنگنده است که بازیکنانش سرعتی هستند و قد کوتاهی دارند و این کوتاهی را با فعالیت و بازی سرعتی جبران می‌کنند. آنها با روحیه جنگندگی توانستند ما را شکست دهند و این روحیه جنگندگی همان چیزی بود که در تیم ما وجود نداشت. می‌توانستیم از میانگین قدی پایین حریف استفاده کنیم ولی برنامه‌ای برای آن نداشتیم و همین باعث شد شکست بخوریم. شکست سه بر صفر برابر ژاپن برای والیبال ما خوب نیست و حالا باز اگر 3 بر 2 شکست خورده بودیم وضعیت فرق می‌کرد.

محمودی در مورد آینده والیبال ایران هم گفت: والیبال ما نیاز به پوست اندازی و تغییر نسل دارد و باید به همین خاطر چند سالی پاسوز باشیم و انتظار نتیجه نداشته باشیم تا نفرات جوان و با کیفیت بیایند و تجربه کسب کنند. همانطور که گفتم به وقتش می‌توانستیم به جوان‌ها در کنار نفرات اصلی بازی دهیم تا تجربه کسب کنند و به مرور جایگزین بازنشسته‌ها بشوند ولی این کار را نکردیم و حالا باید چوبش را بخوریم. اگر برنامه ریزی درستی داشته باشیم و از نیروهای مستعد به خوبی استفاده کنیم می‌توانیم چند سال دیگر دوباره یک تیم خوب و یک نسل طلایی جدید داشته باشیم.

وی در پایان یادآور شد: از مسئولان ورزش و استان ارومیه تشکر می‌کنم که بهترین شرایط میزبانی را فراهم کردند و ارومیه یکی از قطب‌های والیبال ایران محسوب می‌شود و میزبانی هم عالی بود ولی خب نتوانستیم از امتیاز میزبانی در جهت قهرمان شدن بهره ببریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha