کد خبر 214084
۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱

سروری در صحن شورا بیان کرد؛

دقت نظر شورای شهر ششم به موضوع HSE

دقت نظر شورای شهر ششم به موضوع HSE

نایب رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه تمام این اتفاقات نشان می دهد که باید به HSE توجه کنیم و ایمنی را بالا ببریم، یادآور شد: باید بررسی دقیقی در مورد حادثه صورت بگیرد تا بدانیم چه عللی باعث این حادثه شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، صبح امروز یکشنبه 5 شهریور ماه پرویز سروری نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و هفتاد و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به آغاز هفته دولت و روز کارمند ضمن تبریک این روز به همه دولتمردان و کارمندان شریف کشور گفت: فرارسیدن هفته دولت، یادآور مجاهدت‌ها و مظلومیت شهدای گرانقدر این ایام، رجایی و باهنر است که هر چند مدت کوتاهی مسئولیت داشتند؛ اما اثری که بر جا گذاشتند، عمیق و پایدار بوده است.

وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن زادروز جهان پهلوان غلامرضا تختی و نامگذاری این روز بنام روز کشتی، موفقیت و پیروزی های اخیر کشتی گیران کشور در عرصه های بین المللی را به ملت شریف ایران تبریک گفت و از تلاش های فدراسیون کشتی و در رأس ورزشکاران غیور ایرانی تشکر و قدردانی کرد.

نایب رییس شورای شهر تهران با اشاره به وقوع حادثه تلخ اخیر فوت دو کودک بر اثر غرق شدگی که در یکی از بوستان های منطقه 21 شهرداری تهران رخ داد؛ ضمن ابراز تأسف از وقوع این حادثه غم‌بار این ضایعه را به خانواده این دو کودک تسلیت گفت و خاطر نشان کرد: به جهت بررسی ابعاد این حادثه شهردار منطقه 21 به صحن شورا دعوت شده تا گزارشی در این خصوص ارائه دهد که در ابتدا بررسی ابعاد این موضوع منجر به تقویت ایمنی شهر و توجه بیشتر به موضوع سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSE) گردد و در نهایت زمینه رفع دغدغه و اقدام حداکثری برای جلوگیری از اذیت و ناراحتی شهروندان فراهم شود.

وی در ادامه به حضور و عضویت جمهوری اسلامی ایران در مجمع اقتصادی بریکس اشاره کرد و ضمن انتقاد به عدم پوشش مناسب رسانه ای در این خصوص گفت: بریکس مجموعه نوظهوری است که برای خروج جهان از یک مدیریت تک قطبی و تبدیل ان به مدیریت چند قطبی ظهور کرده و در حال حرکت است.

سروری افزود: همانطور که می دانیم؛ در جنگ جهانی دوم امریکایی ها توانستند خودشان را با یک سیاست خاصی از جنگ خارج کنند و درگیر اتفاقات دلخراش این واقعه عظیم چه از لحاظ انسانی و چه اقتصادی در جهان نشوند و با همان سیاست در اواخر جنگ قدرتمندانه وارد کارزار شدند و با ثروت بالایی که داشتند توانستند نظام تک قطبی و دیکتاتوری را پایه گذاری کردند و متأسفانه از همان زمان، همه اتفاقات بر محور امریکایی ها چرخید؛ دلار در حوزه اقتصاد تبدیل به ارز بین المللی شد؛ زبان آنها به عنوان زبان مشترک کشورها شد؛ مقر سازمان ملل در امریکا بنا مستقر شد و همه امکانات و امتیازها در اختیار آنان قرار گرفت که همین موضوع باعث شد تا جامعه بشری به درد بزرگتری از جنگ مبتلا شود.

وی ادامه داد: اما ظهور و شکل گیری جمهوری اسلامی زمینه هایی را برای خروج از این نگاه و رویکرد تک قطبی به وجود آورد و این آموزه را به مردم داد که می توان در مقابل قدرت شیطانی امریکایی ها ایستاد و این قدرت را تضعیف کرد و همانطور که رهبر انقلاب فرموده بودند؛ افول قدرت امریکا مشهود است و مهم آن است که ما در این انتقال قدرت چه نقشی داشته باشیم؟ آیا نقش آفرین باشیم یا دیگران برای ما نقاشی کنند؟ آیا ما در حاشیه قدرت باشیم یا در متن آن؟

نایب رییس شورای شهر تهران با تأکید بر این حضور موثر ایران در عرصه های مختلف سیاسی و اقتصادی جهان یادآور شد: امروز شاهدیم که جمهوری اسلامی در عرصه انتقال قدرت و افول قدرت موجود و شکل گیری قدرت نوظهور در دنیا نقش آفرینی می کند؛ عضویت ما در پیمان شانگهای با رویکرد سیاسی و امنیتی وعضویت ما در بریکس با رویکرد مالی و اقتصادی از این دست نقش آفرینی هاست که گویای نقش موثر جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی است.

سروری هدف تأسیس بریکس را تغییر معادلات تک قطبی امریکا بیان کرد و اظهار کرد: قطعاً اقداماتی که در این مجمع برگزار می شود اقدامات مفیدی برای تغییر اتمسفر قدرت اقتصادی جهان است و اقدام اولیه بریکس در مبادلات تجاری بر اساس ارز کشورهای عضو خواهد بود.

وی اضافه کرد: کشورهایی مانند چین، روسیه، هند، آفریقای جنوبی که دربریکس عضو هستند؛ دارای بیشترین سهم جمعیتی جهان اند و طبیعتاً بیشترین سهم واردات و صادرات و رفتارهای تجاری از سوی این کشورهاست از این رو زمانیکه دلار از عرصه مبادلات گسترده این چنینی خارج شود می توان تصور کرد که چه بلایی بر سر اقتصاد دیکتاتوری، فلک زده، بدهکار و تک قطبی امریکا وارد خواهد شد.

نایب رییس شورای شهر تهران، اقدام دوم بریکس را تأسیس ارز واحد و مشترک بین اعضا برشمرد و این اقدام را در حوزه دلار زدایی بسیار مثبت خواند و در بیانی تضعیف دلار را تضعیف تحریم ها، افول و تضعیف قدرت امریکا و در نهایت تقویت اقتصاد کشورهایی دانست که سالها اقتصادشان تحت تاثیر تصمیمات امریکا بوده است.
سروری در پایان ضمن تقدیر از تلاش دولت سیزدهم در حوزه دیپلماسی بین المللی گفت: این چنین اقدامات توانسته باب های بسیاری را در حوزه سیاسی و اقتصادی بروی جمهوری اسلامی ایران باز کند و می توان شاهد این باشیم که آثار آن بزودی بر زندگی مردم و بازشدن گرده های اقتصادی جاری گردد.

پرویز سروری، در حاشیه یکصد و هفتاد و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز گزارشی در رابطه با سقوط دو کودک در چاه در منطقه ۲۱ ارائه خواهد شد؛ گفت: تعیین بهای سرویس مدارس، موضوع ترک تشریفات، نامگذاری معابر و بررسی باغات در دستور جلسه امروز است.

وی با بیان اینکه تمام این اتفاقات نشان می دهد که باید به HSE توجه کنیم و ایمنی را بالا ببریم، یادآور شد: باید بررسی دقیقی در مورد حادثه صورت بگیرد تا بدانیم چه عللی باعث این حادثه شده است.

سروری تأکید کرد: شورای ششم از ابتدا موضوع HSE را با دقت بررسی کرد و بحث ساختاری آن به بالاترین سطح تشکیلاتی رسید و در مناطق ظرفیت‌هایی در همین راستا ایجاد شد. این نشان می‌دهد که تلاش‌های زیادی انجام شده تا HSE مورد توجه بیشتری قرار بگیرد. شاید در این موارد غفلت صورت گرفته باشد اما باید گزارش ارائه شود تا حقایق مشخص شود چراکه برخی گویا علم غیب دارند و حاشیه‌سازی می‌کنند. اما تا بررسی دقیقی صورت نگرفته باشد؛ نمی‌توان قضاوت دقیقی داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha