کد خبر 214077
۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵

آیت الله کعبی در گفتگو با «حیات»:

خدمت رسانی به زائرین اربعین از مصادیق وقف در مسیر حضرت سیدالشهدا (ع) است

خدمت رسانی به زائرین اربعین از مصادیق وقف در مسیر حضرت سیدالشهدا (ع) است

آیت الله کعبی با اشاره به اینکه وقف  برای عزاداری امام حسین(ع) از عصر غیبت کبری تاکنون سابقه داشته است، گفت: خدمت رسانی به زائرین اربعین و ترویج شعائر حسینی از مصادیق وقف در مسیر حضرت سیدالشهدا (ع) است.

 آیت الله «عباس کعبی» عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به پیشینه دیرینه وقف عزاداری امام حسین(ع) در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی حیات بیان داشت: یکی از مصادیق وقف، برپایی موکب های حسینی و خدمت رسانی به زائرین حضرت سیدالشهدا (ع) در پیاده روی اربعین و اعزام زائر اولی‌ها به زیارت امام حسین (ع)  است که از عصر غیبت کبری تاکنون سابقه داشته و بسیاری پسندیده است.

  عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: به طور قطع کسی که دارایی خود را برای برپایی موکب های حسینی، اقامه شعائرحسینی و نیز ساخت حسینیه برای عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) وقف می‌کند، از ثواب زیارت، محبت و عنایت امام حسین (ع) بهره مند می شود.

  آیت الله کعبی اظهار کرد: وقف اموال در راه امام حسین (ع) به معنای ریختن پول به ضریح  مقدس آن حضرت نیست، بلکه  کسی که از سود کارخانه اش افرادکم برخوردار که تاکنون به زیارت حضرت سیدالشهدا (ع) نرفته اند، را به این سفر معنوی اعزام می کند و یا در روستا و شهر اقدام به برپایی مجالس عزاداری برای حضرت می‌نماید، نیز واقف در مسیر حضرت سیدالشهدا(ع) محسوب می شود.

 وی گفت: موقوفات بزرگی در کشورمان و همچنین کشورهای عراق، لبنان، بحرین، پاکستان، کویت، هندوستان و منطقه شیعه نشین عربستان پیرامون عزاداری امام حسین (ع)  به ثبت رسیده است، که در احیا و ترویج شعائرحسینی گام‌های اثرگذاری برداشته اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha