کد خبر 214008
۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸

قائم مقام حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با «حیات»:

شهید مهدی عراقی الگوی مبارزه مستمر برای استقرار نظام اسلامی بود

شهید مهدی عراقی الگوی مبارزه مستمر برای استقرار نظام اسلامی بود

حمیدرضا ترقی گفت: شهید مهدی عراقی الگوی مجاهدت و مبارزه مستمر در دوران مبارزات نیروهای اسلامی بود و هدف او استقرار نظام اسلامی و حکومت اسلامی در ایران بود و با همین نیت نیز به شهادت رسید.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ در دورانی که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید و ایامی که پس از آن بر کشور گذشت، همواره مردانی به صلابت کوه از ولی فقیه و انقلاب اسلامی پشتیبانی کرده تا جایی که جان خود را در این راه گذاشتند تا مبادا اهریمنی بر کشور حکمرانی کند. این بزرگمردان در چشم دنیا و منافقان مانند خاری در چشم بوده که اندیشه و عزت این افراد را برنتابیده تا جایی که چاره ای نداشتند که او را با ترور از میان بردارند. از قبل از انقلاب اسلامی ایران تا همین امروز تعداد این افراد کم نبوده و یکی از این شهدای تاثیرگذار شهید حاج مهدی عراقی است که صبح چهارم شهریور به همراه پسر 19 ساله اش آماج کینه توزی تنگ نظران شدند. 

حمیدرضا ترقی قائم مقام حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار ما درباره شهید مهدی عراقی و سیر زندگی ایشان گفت: وی از شخصیتهای پرتلاش، مجاهد و انقلابی دوران ستمشاهی بود که از سن 16 سالگی وارد عرصه مبارزات سیاسی شد. شهید عراقی به فداییان اسلام و نواب صفوی پیوست. در زمانی که در سال 1332نواب به شهادت رسید، شهید عراقی نیز در همان راستا دستگیر شد و مدتی در زندان بود.

وی افزود: شهید عراقی تجربه بسیار خوبی در دوران جوانی و در مبارزه با رژیم شاه پشت سر گذاشت. این شهامت، مقاومت، پایداری و آگاهی ایشان از مسائل سیاسی روز موجب شد که در سال 1343 یعنی حدود 10 سال بعد جزو شخصیتهایی شود که امام خمینی (ره) آنان را در یک ائتلاف در منزل خود جمع کرده و جمعیت موتلفه اسلامی را تشکیل دادند.

قائم مقام حزب موتلفه اسلامی اشاره کرده: شهید عراقی در آن مقطع نیز به گونه ای در عرصه مبارزات سیاسی علیه رژیم شاه فعال بود که بسیاری از کارهای سخت و دشوار را انجام می داد؛ همانطور که در دوران نواب صفوی و فداییان اسلام در اعدام و ترور هژیر نقش داشت، در این دوران نیز با تشکیل گروه مسلحانه و نظامی موتلفه در صدد اقدامات نظامی عیله رژیم شاه برآمد.

ترقی گفت: مهدی عراقی شخصیتی بود که در دوران نهضت 15 خرداد به عنوان یکی از عناصر لجستیک و فعال در قیام 15 خرداد در کنار امام خمینی (ره) نقش داشت. در همان مقطع نیز ایشان به علت همکاری با شاخه نظامی موتلفه اسلامی برای اعدام حسنعلی منصور دستگیر شد و تا سال 1355 در زندان بود.

وی با اشاره به جایگاه ویژه این شخصیت نزد امام خمینی (ره) افزود: جایگاه این شهید عزیز را زمانی می توان بهتر درک کرد که امام خمینی (ره) در بیانیه ای که برای شهادت این عزیز دادند در آنجا متذکر می شود که مرحوم عراقی به اندازه 20 نفر مبارزه می کرد. این تعبیر نشان دهنده این بود که شخصیتهایی مانند شهید عراقی به اندازه 20 نفر انسان فعال در مبارزه و انقلاب کار می کنند و این افراد نمونه هستند.

قائم مقام حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه شهید عراقی در عرصه های مختلف دستگاه قضایی و زندان نقش بسیار موثری در مراقبت از دستگیر شدگان مربوط به رژیم طاغوت داشت، گفت: در نهایت این شخصیت توسط گروه فرقان به شهادت رسید، همانگونه که این گروهک شهید مطهری را به شهادت رسانده و به جان مقام معظم رهبری سوءقصد کردند.

ترقی با اشاره به انگیزه گروهک تروریستی فرقان افزود: این ترور نشان دهنده این بود که گروهک فرقان نسبت به شناخت این چهره ها و شخصیت‌هایی که تاثیرگذاری عمیقی در فرآیند انقلاب اسلامی داشتند، شناخت دقیقی داشته و در به شهادت رساندن آنها برای ضربه زدن به حضرت امام (ره) از هیچ کوششی دریغ نکردند. باید گفت که شهید مهدی عراقی الگوی مقاومت، مجاهدت و مبارزه مستمر و بادوام در دوران مبارزات انقلابیون و نیروهای اسلامی بود و هدف حاج مهدی از همان ابتدا که با شهید نواب صفوی کار می کرد، استقرار نظام اسلامی و حکومت اسلامی در ایران بود و با همین نیت نیز به شهادت رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha