کد خبر 213987
۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲

رئیس مرکز اسناد و کتابخانه مجلس مطرح کرد؛

باید از قرآن در تمام امور حکمرانی استفاده کنیم

باید از قرآن در تمام امور حکمرانی استفاده کنیم

حجت الاسلام قاسمیان، رئیس مرکز اسناد و کتابخانه مجلس در نشست «حکمرانی قرآنی» که صبح امروز برگزار شد، ضمن اشاره به مراسم پیاده روی اربعین این مراسم را نمونه جامعه دینی خواند.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ حجت الاسلام قاسمیان، رئیس مرکز اسناد و کتابخانه مجلس در نشست «حکمرانی قرآنی» که صبح امروز شنبه در محل وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، ضمن اشاره به مراسم پیاده روی اربعین این مراسم را نمونه جامعه دینی خواند و گفت: بررسی پدیده اربعین بسیار مهم است. زیارت اربعین اساسا یک امر مهدوی‌ست. این پیاده‌روی صرفا یک پدیده حسینی نیست بلکه یک امر مهدوی و حرکت به سمت امام حی است. 

رئیس مرکز اسناد ضمن توضیح در باب علم گفت: هرآنچه مربوط به خلقت است بررسی کردن آن یک امر دینی‌ست. در همین زمینه قرآن به تعریف مخلوقات خدا می‌پردازد. لذا هرکسی قائل به این تفکیک و جداسازی باشد یک نوع کج رفتاری محسوب می‌شود. سکولاریسم در این معنی یعنی جداسازی و تفکیک کردن دین از سیاست و این نوعی کج‌رفتاری و  پدیده‌ای غیرعلمی است که خود را به غلط علم معرفی می‌کند.

قاسمیان ادامه داد:  باید در تمام امور از قرآن استفاده کنیم همانطور که جنگ را براساس سنن الهی مدیریت کردیم. برخی از مسئولین از توجه به این امر غفلت می‌کنند.

وی در پایان با اشاره به آیاتی که ناظر بر کنار گذاشتن قرآن در امور است گفت: برخی مسئولین می‌گویند این مباحث خوب است اما نمی‌توان با اینها کشور را اداره کرد که این درست نیست. باید به این نکته توجه کنیم که  شیطان از نقطه شریعت و حدود الهی وارد می‌شود، جریان سکولاریسم هم روی همین خط فکری حرکت می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha