کد خبر 213944
۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵

در گفتگو با «حیات» مطرح شد:

حمله پیشکسوت پرسپولیس به بازیکن این تیم: گِل بگیرند در تیمی را که بازیسازش تو هستی

حمله پیشکسوت پرسپولیس به بازیکن این تیم: گِل بگیرند در تیمی را که بازیسازش تو هستی

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس انتقادات تندی را علیه بازیکن این تیم به دلیل نمایش ضعیفش مقابل ذوب آهن مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ تیم فوتبال پرسپولیس در هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر در دیدار خانگی مقابل ذوب آهن تن به تساوی یک - یک داد تا دو امتیاز حساس خانگی را در شرایطی از دست بدهد که با این فرصت سوزی از کورس رقابت با سپاهان جا بماند. این تساوی در شرایطی رقم خورد که سرخپوشان گلی که به ثمر رساندند مشکوک به آفساید بود و اعتراضات زیادی هم به آن صورت گرفت. این نمایش دور از انتظار سرخپوشان باعث شد وحید قلیچ، پیشکسوت صریح اللهجه پرسپولیس لب به انتقادات تندی علیه بازیکنان این تیم خصوصاً علیرضا بیرانوند مطرح کند. گفتگوی جالب توجه او با حیات را می‌خوانید:

پرسپولیس شانس آورد

پرسپولیس بابت همین یک امتیازی که مقابل ذوب آهن گرفت هم شانس آورد چرا که در حال باختن بود و با یک گل آفساید کار را به تساوی کشاند و خوش شانس بود که کمک داور آن صحنه را ندید و آفساید اعلام نکرد. این بازی در کل بازی جذابی نبود و بعید می‌دانم هیچکس از دیدن آن لذت برده باشد. در فوتبال ایران تاکتیک تعطیل است و همه تیم‌ها روی آورده‌اند به سانتر کردن. هرکس هرجایی توپ دستش می‌آید می‌کشد زیرش تا بلکه یک نفر آن جلو با توپ برخورد کند و "الا بختکی" وارد دروازه شود. بازی‌ها را نگاه کنید کل فوتبال ایران در همین موضوع خلاصه شده است. نه کار ترکیبی نه روی آورن به فوتبال روز دنیا هیچ جایی در فوتبال ایران ندارد. بازی با ذوب آهن هم یک بازی کسل کننده بود که آدم از دیدنش خوابش می‌گرفت.

گِل بگیرند در تیمی را که بازیسازش بیرانوند باشد

گلی که بیرانوند در این بازی خورد در نوع خودش جالب توجه است. می‌گویند جای عقاب در آسمان است ولی او این بازی روی زمین چکار می‌کرد خدا می‌داند. واقعاً بیرانوند با این بازی و گلی که خورد گند زد و نمی‌دانم چطور آن توپ را نتوانست بگیرد. بعد خنده دار است که او می‌رود مصاحبه می‌کند که من از عقب زمین برای پرسپولیس بازیسازی می‌کنم. باید گِل بگیرند در تیمی را که بازیسازش تو هستی. او چه بازیسازی‌ای دارد؟ خدا یک دست قوی به او داده و پرتاب‌های بلند انجام می‌دهد، این اسمش شد بازیسازی؟ واقعاً این صحبت‌ها خنده دار است. به نظرم بیرانوند بیشتر به بازیگران طنز تلویزیون می‌خورد تا اینکه دروازه‌بان پرسپولیس باشد.

پرسپولیس مهاجم نگیرد در آسیا به مشکل می‌خورد

پرسپولیس در خط حمله مشکل دارد و این را در سه بازی گذشته هم به خوبی نشان داده است. اگر یک مهاجم خارجی ششدانگ و درست و حسابی به تیم اضافه نشود هم در آسیا به مشکل می‌خورد و هم در همین لیگ ایران. شما نگاه کنید حتی در ازبکستان و تاجیکستان و هند هم مهاجم و بازیکن درجه یک جذب می‌کنند ولی پرسپولیس در کار خودش مانده است. تعجب می‌کنم چرا اقدامی برای این موضوع صورت نمی‌گیرد. بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا دیگر شوخی نیست و آنجا دیگر ذوب آهن نیست که با گل آفساید بتوانند از او مساوی بگیرند. اگر پرسپولیس در این خصوص اقدامی نکند واقعاً به مشکل جدی خواهد خورد. من تمرینات النصر را نگاه می‌کردم 7 بازیکن خارجی دارند و تیم‌شان را کوبیدند و از نو ساختند. باید توانایی رقابت با این ابرقدرت‌ها را داشته باشیم.

گولسیانی می‌تواند به خط حمله منتقل شود

به نظرم الان که پرسپولیس مهاجم ندارد بهتر است از این گولسیانی که به او بازی نمی‌رسد در خط حمله استفاده کند. او بازیکن خوبی است و خوب سر می‌زند و در گلزنی هم تبحر دارد. او مثل ناصر محمدخانی از آن بازیکنانی است که هر جای زمین بگذارید بازی می‌کند و خوب است. گولسیانی حتی اگر گلر هم بایستد خوب عمل می‌کند. اگر نمی‌توانید مهاجم بخرید او را به خط حمله اضافه کنید چون آمار خوبی هم در گلزنی دارد و هم جایگیری مناسب را می‌شناسد و هم اینکه ضربات سر خوبی می‌زند. حالا که پرسپولیس تاکتیکش در سانتر کردن و سر زدن خلاصه شده حیف است گولسیانی نیمکت نشین شود و حالا که در خط دفاع او را بازی نمی‌دهید در خط حمله به کار بگیرید. علی پروین که سرآمد مربیان فوتبال فهم ایران است از این کارها زیاد انجام می‌داد و هیچ اشکالی ندارد.

بیرانوند می‌خواهد دوباره جلوی رونالدو بدرخشد

من بازی شب گذشته النصر مقابل الفتح را دیدم و رونالدو و مانه هماهنگی خوبی با هم دارند و زوج خوبی تشکیل دادند که خیلی خطرناک و زهردار هستند. تقابل دوباره رونالدو و بیرانوند می‌تواند جالب باشد. درست است که من دل خوشی از بیرانوند ندارم و از او زیاد انتقاد می‌کنم ولی سرآمد گلرهای ایرانی است و بعد از او هم نیازمند و حسینی گلرهای خوبی هستند. هر تیمی گلر خوب داشته باشد فوتبال ایران پیشرفت می‌کند و امیدوارم روزی برسد که 16 تیم لیگ برتری 16 گلر درجه یک داشته باشند. پرسپولیس کار سختی مقابل النصر دارد ولی برگ برنده بیرانوند روحیه خوبی است که برابر رونالدو دارد. او یک بار توانسته پنالتی رونالدو را بگیرد و با انگیزه و روحیه بالا جلوی او قرار می‌گیرد و تلاش می‌کند بازهم درخشش خودش را برابر این بازیکن تکرار کند تا نشان دهد آن پنالتی اتفاقی نبود و می‌تواند بازهم رونالدو را شکست دهد. به نظرم کار پرسپولیس در این بازی سخت است ولی غیر ممکن نیست که بتواند مقابل النصر و سایر تیم‌ها نتیجه خوبی بگیرد.

گروه پرسپولیس سخت‌تر از نساجی و سپاهان است

به نظرم پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا کار سخت‌تری نسبت به دو نماینده دیگر ایران دارد. هم گروهش از سپاهان گروه سخت تری است و هم نسبت به گروه نساجی ولی با این حال اگر پشتیبانی خوبی از تیم انجام شود و بازیکن خارجی با کیفیت خصوصاً در خط حمله اضافه شود می‌تواند صعود کند. به نظرم هر سه تیم سپاهان و نساجی و پرسپولیس با وجود کار سختی که در رقابت‌های آسیایی دارند می‌توانند نتیجه بگیرند و از گروه خودشان صعود کنند. در هرکدام از این گروه‌ها شاید یک تیم قدرتمند وجود داشته باشد ولی از هر گروه دو تیم و برخی تیم‌های سوم هم صعود می‌کنند.

AFC تماشاگران پرسپولیس را ببخشد

پرسپولیس باید از امتیاز میزبانی در هفته اول لیگ قهرمانان بتواند استفاده کند. هم ورزشگاه آزادی باید تا آن زمان آماده شود و هم اینکه فدراسیون مکاتبه کند تا جریمه پرسپولیس بخشیده شود و بگویند به خاطر مردم خوب ایران پرسپولیس را می‌بخشیم تا تماشاگران بتوانند تیم را تشویق کنند. ابزار مهم پرسپولیس در این بازی‌ها تماشاگرانش است و برگ برنده به این مهمی را نباید از دست بدهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha