کد خبر 213732
۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸

کلاله با ۶۳۴ پروژه عمرانی و اقتصادی به استقبال هفته دولت می‌رود

کلاله با ۶۳۴ پروژه عمرانی و اقتصادی به استقبال هفته دولت می‌رود

 فرماندار کلاله در شرق استان گلستان با تبریک فرارسیدن هفته دولت گفت: در این هفته ۶۳۴ پروژه عمرانی، تولیدی، اقتصادی و اشتغالزا با اعتبار تقریبی چهار هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال افتتاح یا عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ فرهاد شیبک روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت افزود: از مجموع پروژه های قابل افتتاح و کلنگ‌زنی کلاله ۱۰۶ پروژه با اعتبار سه هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال عمرانی و ۵۳۸ پروژه آن اقتصادی و اشتغالزا با اعتبار هزار و ۱۲۱ میلیارد ریال است.

وی بابیان اینکه با افتتاح طرح های عمرانی و اقتصادی کلاله برای ۶۰۶ نفر فرصت شغلی ایجاد می شود، اضافه کرد: تمامی پروژه های اقتصادی این شهرستان در هفته دولت افتتاح و در بخش عمرانی نیز ۸۷ پروژه افتتاح و ۱۹ طرح هم عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

شیبک، طرح های آبرسانی، آسفالت راه روستایی، فضای آموزشی، واحد تولیدی و مسکن روستایی را از مهمترین پروژه‌های افتتاحی و شروع ساخت ساختمان اداری شرکت گاز شهر فراغی را مهمترین طرح کلنگ‌زنی این شهرستان در هفته دولت برشمرد.

فرماندار کلاله همچنین گفت: از نظر تعداد پروژه های هفته دولت، امسال ۵۰ درصد و از نظر اعتباری ۱۶۰ درصد نسبت به هفته دولت سال قبل افزایش دارد.

وی به اعتبارات تملک دارایی کلاله در سال جاری اشاره کرد و افزود: امسال افزون بر هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال برای این شهرستان مصوب شده که در مقایسه با سال قبل ۳۷ درصد افزایش دارد.

شیبک اضافه کرد: از مجموع اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای کلاله در سال جاری حوزه آبرسانی با ۲۷۰ میلیارد ریال، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ۱۷۰ میلیارد ریال، بنیاد مسکن ۱۴۹ میلیارد ریال، جهاد کشاورزی ۱۴۴ میلیارد ریال و نوسازی مدارس ۱۲۸ میلیارد ریال بیشترین اعتبار را دارند.

فرماندار کلاله همچنین گفت: توسعه ناحیه صنعتی این شهرستان به مساحت ۱۸ هکتار که ۱۳.۵ هکتار آن نهایی شده از طرح های محرک و توسعه‌ ای کلاله است که ۱۲۰ میلیارد ریال برای آن از منابع استانی اعتبار پیش بینی شده است.

وی افزود: قرار است سه تا چهار برابر این اعتبار از سوی شرکت شهرک های صنعتی گلستان و از منابع ملی جذب و صرف آماده سازی زمین الحاقی برای جذب سرمایه گذار و استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی تا پایان سال محقق شود.

شیبک همچنین از جذب ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از منابع ملی توسط ۱۲ دستگاه اجرایی کلاله در سال گذشته خبر داد و بیان داشت: از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری که سهم این شهرستان در مجموع سه هزار و ۱۲۵ میلیارد ریال بود تاکنون ۲۴ درصد آن تخصیص یافته است.

وی به سهمیه اشتغال کلاله در سال جاری هم اشاره کرد و گفت: از تعهد هزار و ۴۴۷ نفری اشتغال این شهرستان تاکنون ۴۶۶ نفر معادل ۳۲ درصد محقق شده است ضمن اینکه درسال گذشته ۲ هزار و ۱۵۹ شغل‌ در کلاله ایجاد شده که ۱۰۶ درصد تعهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha