کد خبر 213729
۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸

پیکر شهید آرش امیری در شهرستان صحنه کرمانشاه تشییع شد

پیکر شهید آرش امیری در شهرستان صحنه کرمانشاه تشییع شد

پیکر شهید ناوبان سوم «آرش امیری» طی مراسمی با حضور مسئولان، فرماندهان نظامی و اقشار مختلف مردم شهیدپرور شهرستان صحنه امروز چهارشنبه اول شهریور ماه تشییع و در میان غم و اندوه خانواده، اقوام و دوستان این شهید والا مقام در روستای حجت آباد بخش دینور این شهرستان به خاک سپرده شد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در مأموریت آموزشی تفنگداران دریایی در میدان تیر گیلوان منجیل گیلان انفجار مهمات عمل نکرده منجر به شهادت ناوبان سوم "آرش امیری" یکی از متخصصان تخریب شد.

گفتنی است آرش امیری از متخصصان تخریب نیروی دریایی که پس از پایان ماموریت آموزش تیراندازی کارکنان در میدان تیر گیلوان در قالب یک تیم برای پاکسازی میدان تیر اعزام شده بود، بر اثر انفجار مهمات عمل نکرده در حین عملیات خنثی سازی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

در این ماموریت ۲ نفر دیگر از همرزمان ناوبان سوم امیری مجروح و به بیمارستان اعزام شدند.

شایان ذکر است یگان‌های عملیاتی در مراحلی از آموزش، برای کسب حداکثر آمادگی رزمی از مهمات واقعی استفاده می‌کنند که در این ماموریت و در حین کنترل صدمات ناشی از انفجار ناقص مهمات این افسر شجاع و ایثارگر به شهادت رسید.

 استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۲۲ هزار جانباز و هزار و ۷۵۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، ۱۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha