کد خبر 205390
۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶

بدرقه باشکوه شهید مدافع امنیت در کرمانشاه

بدرقه باشکوه شهید مدافع امنیت در کرمانشاه

پیکر مطهر شهید «سجاد امیری»، بسیجی حافظ امنیت روز سه‌شنبه با حضور کم‌نظیر و پرشور مردم شهید پرور استان تشییع و تا گلزار شهدای شهر کرمانشاه بدرقه و در کنار سایر همرزمان شهیدش به خاک سپرده شد.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ پیکر شهید امیری که صبح روز یکشنبه ۲۱ خردادماه در درگیری با اشرار مسلح در کرمانشاه به شهادت رسید امروز سه‌شنبه طی مراسم باشکوهی با حضور اقشار مختلف مردم همیشه در صحنه این شهر از مقابل مسجد جامع این شهر تشییع شد.

آیین تشییع پیکر مطهر این شهید با حضور شمار زیادی از شهروندان، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از مسوولان و همرزمان این شهید والا مقام از مقابل مسجد جامع این شهر تا میدان آزادی کرمانشاه برگزار شد.

در این مراسم پس از قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید و اقامه نماز بر پیکر مطهر شهید که توسط آیت الله «مصطفی علما» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه انجام شد بر دوش قشرهای مختلف مردم، خانواده معظم شهیدان و مسوولان تشییع و پس از انتقال به گلزار شهدای کرمانشاه در آنجا در جوار دیگر همرزمان شهیدش به خاک سپرده شد.

مشایعت کنندگان پیکر این شهید مدافع امنیت را ضمن سینه زنی و عزاداری در مسیر حرکت خود با ندای لبیک یا حسین (ع) تشییع کردند.

حضور جوانان و نوجوانانی که با احساسات و درونی پاک و با شور و عشق حسینی برای بوسه بر تابوت پیکر مطهر این شهید مدافع امنیت اشک ماتم می ریختند از جلوه های خاص و باشکوه آیین بدرقه این شهید سرافراز بود.

کوچه ها و خیابان های شهر کرمانشاه و مسیر استقبال از این شهید مدافع امنیت امروز میدانی از شکوه عاشقانه کربلا و صحنه اشک ها و حسرت مادران داغداری بود که به عشق حسین و ارادت به ساحت این سرباز امنیت نوای دلنشین و جانسوز لبیک یا حسین (ع) می سرودند.

کرمانشاه ۹۸۰۰ شهید دارد

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و هزار و ۷۵۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، ۱۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس از جمله مرصاد، بازی دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر در کرمانشاه انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شده اند که از اسناد حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha