کد خبر 213694
۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰

«حیات» گزارش می‌دهد؛

سهمیه چهارم فوتبال ایران سوخت/ یأس در تبریز

سهمیه چهارم فوتبال ایران سوخت/ یأس در تبریز

تیم فوتبال تراکتور در تقابل با الشارجه امارات تن به شکست داد تا با سومین شکست پیاپی خودش در فصل جاری روبرو شود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ تیم فوتبال تراکتور روز گذشته در تبریز به مصاف الشارجه امارات رفت تا دیدار پلی آف فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا را برابر این تیم برگزار کند و برای حضور در رقابت‌ها و صعود به دور گروهی نیاز به کسب برتری در این بازی داشت و در این راه امتیاز میزبانی و حمایت هوادارانش را هم در اختیار داشت ولی هیچکدام از این عوامل به کمک خمز و شاگردانش نیامد تا تن به شکست ۳ بر یک داده و وداع زودهنگامی با مسابقات داشته باشند. بدین ترتیب سهمیه چهارم فوتبال ایران در فصل جدید مسابقات آسیایی سوخت و تنها سه تیم پرسپولیس، سپاهان و نساجی به نمایندگی از فوتبال ایران در فصل جدید مسابقات حضور داشته باشند.

دور جدید رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با شکل و شمایلی جدید برگزار شده و با مشخص شدن تیم‌هایی که سهمیه پلی آف را دریافت کردند به زودی قرعه کشی خواهد شد و نمایندگان فوتبال ایران هم حریفان خود را خواهند شناخت. این دور از بازی‌ها به دلیل برگزار نشدن مسابقات در سال قبل که به واسطه جام جهانی ۲۰۲۲ قطر تعطیل شده بود به صورت تلفیقی از نمایندگان دو سال کشورها تشکیل شده است و فوتبال ایران هم سه سهمیه مستقیم شامل پرسپولیس، سپاهان و نساجی و یک سهمیه پلی آف که در اختیار تراکتور قرار گرفته بود را در این مسابقات داشت و تراکتوری‌ها نتوانستند از این فرصت برای کسب سهمیه چهارم استفاده کرده و تیم اماراتی بود که راهی مسابقات شد.

تراکتور که به واسطه عدم دریافت مجوز حرفه‌ای از سوی استقلال و حذف این تیم توانسته بود سهمیه چهارم فوتبال ایران را کسب کند، در فصل جدید سرمایه گذاری خوبی روی فوتبالش داشته و علاوه بر ادامه همکاری با خمز، سرمربی سرشناس اسپانیایی، مهره‌های گران قیمتی هم جذب و به جمع نفراتش اضافه کرد و نشان داد عزم جدی دارد تا در دور جدید مسابقات آسیایی، لیگ برتر و جام حذفی چهره یک مدعی به خودش بگیرد ولی اتفاقاتی که تا امروز برای سرخپوشان تبریزی رقم خورده نشان از تیم مدعی ندارد و نتایج تیم برخلاف انتظارها بوده است.

شاگردان خمز با پشتوانه دو شکست لیگ برتری مقابل سپاهان و پرسپولیس به مصاف الشارجه رفته و با شکست در این دیدار سومین باخت پیاپی خود در فصل جدید را تجربه کردند و سهمیه آسیایی را هم از دست دادند تا اوضاع برای این تیم وخیم‌تر از قبل شود.

این دیدار در لز ساعت ۱۹:۳۰ روز گذشته در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز پیگیری شد و در پایان تیم الشارجه با نتیجه ۳ بر یک پیروز شد. الشارجه بازی را خوب شروع کرد و موقعیت‌های خوبی روی دروازه ساخت تا اینکه در دقیقه ۲۵ با گلزنی شاهین عبدالرحمان از شاگردان پاکو خمس پیش افتاد. در ادامه بازی متعادل دنبال شد تا به پایان نیمه نخست رسیدیم.

در نیمه دوم ظاهراً صحبت‌های خمز روی بازیکنان تاثیر گذاشته بود و تراکتوری‌ها که چیزی برای از دست دادن نداشتند، موقعیت‌های خوبی به دست آوردند ولی از آن استفاده نکرد. بهترین فرصت گلزنی تراکتور در دقیقه ۶۱ و روی اشتباه سنگربان الشارجه ایجاد شد که ریکاردو آلوز نتوانست توپ را از روی سر عادل الحوسنی عبور بدهد و توپ از بالای دروازه به بیرون رفت. ضربه سر زیبای گوستاوو در دقیقه ۶۴ نیز با واکنش الحوسنی راهی کرنر شد و در ادامه دو تیم موقعیت‌هایی ایجاد کردند تا اینکه عثمان کامارا در دقیقه ۸۵ گل دوم الشارجه را به ثمر رساند و تیمش را در آستانه پیروزی قرار داد.

چند ثانیه بعد از این گل بود که مهدی هاشم‌نژاد در دقیقه ۸۶ موفق به گلزنی شد و اختلاف را به حداقل رساند، اما کایو در دقیقه ۹۰ گل سوم الشارجه را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند تا الشارجه با نتیجه ۳ بر یک به برتری رسیده و راهی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا شود. نکته‌ای که بیش از هر چیزی در حملات تراکتور به چشم می‌آمد،‌ سانترهای بی‌هدف بازیکنان بود که با توجه به غیبت یک مهاجم زهردار در خط حمله هدر می‌رفتند.

بدین ترتیب ایران در فصل آتی لیگ قهرمانان آسیا که روز دوم شهریور قرعه‌کشی می‌شود سه نماینده دارد و تیم‌های پرسپولیس، سپاهان و نساجی از کشورمان در لیگ قهرمانان شرکت می‌کنند.

تراکتور با این شکست و متحمل شدن سومین باخت پیاپی خودش در شرایط روحی که به نظر مناسب نمی‌رسد باید روز شنبه دیدار سوم خودش در لیگ برتر را در خوزستان مقابل استقلالِ اهواز انجام دهد و باید دید بالاخره شاگردان خمز در این بازی که حداقل روی کاغذ برایشان چندان دشوار به نظر نمی‌رسد اولین برد یا حداقل اولین امتیاز فصل خود را کسب خواهند کرد یا با متحمل شدن شکست چهارم در چهارمین بازی وارد بحرانی جدید خواهند شد. این بازی به نوعی نخستین دیدارِ به ظاهر آسان تراکتوری‌ها از ابتدای فصل تا کنون بوده است و باید دید در نهایت به چه نتیجه‌ای منجر خواهد شد و اگر نتیجه‌ای جز پیروزی حاصل شود ممکن است شاهد تغییرات زودهنگام در این تیم باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha