کد خبر 213665
۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶

شماتیک اختصاصی «حیات»:

ترکیب احتمالی سپاهان و استقلال در بازی امروز

ترکیب احتمالی سپاهان و استقلال در بازی امروز

حساس‌ترین دیدار هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر در اصفهان و میان سپاهان و استقلال برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر از روز گذشته آغاز شد و امروز هم با انجام 4 دیدار دیگر پیگیری خواهد شد و مهم‌ترین بازی این هفته هم بدون شک تقابل استقلال و سپاهان است که از ساعت 20 در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار می‌شود. این دیدار به واسطه اینکه در آن دو تیم مدعی قهرمانی روبروی هم قرار می‌گیرند حائز اهمیت است و سوای این موضوع، تقابل استقلال و سپاهان به شکل سنتی هم برای هواداران دو تیم خاص و مهم است و هرکدام از طرفین می‌خواهند با شکست دیگری در یک بازی بزرگ به نوعی قدرت خودشان را نشان دهند.

به این بهانه به بررسی ترکیب احتمالی دو تیم پرداختیم:

سپاهان: معمای بزرگ نیازمند

در ترکیب سپاهان امروز با یک ابهام بزرگ روبرو هستیم که مربوط به خط دروازه و حضور یا عدم حضور پیام نیازمند در یکی از مهم‌ترین دیدارهای  فصل طلایی پوشان می‌شود. پیام نیازمند به تازگی پدر خودش را از دست داده و به همین خاطر گفته می‌شد قرار است از در این بازی استراحت کند و به دلیل شرایط روحی خاصی که دارد از روی نیمکت کار را دنبال خواهد کرد و میدان به نیما میرزازاد می‌رسد ولی مورایس روز گذشته در نشست خبری با اشاره به این موضوع اعلام کرد که به نظرش بهتر است نیازمند در این بازی به میدان برود ولی با این حال اگر درخواست مرخصی داشته باشد با او موافقت خواهد شد. نیازمند روز گذشته در تمرینات سپاهان حاضر شد تا نشان دهد آماده بازی بزرگ امروز است و به نظر می‌رسد در ترکیب اصلی تیمش حاضر باشد.

در خط دفاع و در مرکز هم مثل همیشه شاهد حضور عنصر کلیدی سپاهان یعنی محمد دانشگر هستیم که به مصاف تیم سابقش می‌رود. دانشگر کلیدی‌ترین مهره خط دفاعی طلایی پوشان است و زوج او هم در این بازی به احتمال زیاد نیلسون جونیور است که بعد از یک جلسه محرومیت بار دیگر جای هادی محمدی را در ترکیب اصلی می‌گیرد.

در سمت راست رامین رضاییان مهره کلیدی و با تجربه طلایی پوشان است و مورایس حساب ویژه‌ای رویش باز کرده و سمت چپ هم در اختیار زکی پوری است که او هم بازیکن سابق استقلال محسوب می‌شود و انگیزه‌های خاصی برای تقابل امروز دارد.

از خط دفاع که عبور کنیم به خط میانی می‌رسیم. جایی که رضا اسدی میدان‌داری  می‌کند و با وجود اینکه شرح وظایفی شبیه به یک هافبک دفاعی دارد ولی دایره نفوذ گسترده وی به محوطه جریمه او را بعضاً در نقش یک مهاجم کاذب هم برای این تیم قرار می‌دهد و پشت سر شهریار مغانلو در باز کردن دروازه حریفان کمک‌حال تیمش خواهد بود. با این حال ممکن است به دلیل شرایط خاص بازی با استقلال، مورایس شعاع حرکتی او را محدود کند و کمتر اجازه نفوذ و مشارکت در حملات را داشته باشد.

در کنار اسدی شاهد حضور محمد قربانی هستیم که حضور ثابتی در ترکیب سپاهان دارد و در نبود محمد کریمی، زوج قربانی را به احتمال زیاد پدیده جوان و 18 ساله این تیم یعنی جواد حسن نژاد تشکیل می‌دهد که هفته قبل نمایش درخشانی در ترکیب طلایی پوشان در دربی اصفهان داشت و حالا ممکن است مورایس فرصت دوباره‌ای به او بدهد.

در خط حمله هم فرشاد احمدزاده یکی از وینگرهای سپاهان است و در سمت دیگر هم رضا شکاری بازی می‌کند و این دو عنصر هجومی به شهریار مغانلو در نوک حمله برای گلزنی و باز کردن دروازه استقلال کمک خواهند کرد.

نفراتی مثل نیما میرزازاد، هادی محمدی، کاوه رضایی، سیاوش یزدانی، محمد علی‌نژاد و احسان پهلوان حضور دارند.

ترکیب احتمالی سپاهان مقابل استقلال

پیام نیازمند، میلاد زکی‌پور، نیلسون جونیور، محمد دانشگر، رامین رضائیان، رضا اسدی، محمدجواد حسین‌نژاد، محمد قربانی، فرشاد احمدزاده، رضا شکاری و شهریار مغانلو

ترکیب احتمالی سپاهان و استقلال در بازی امروز

استقلال: جواد به ترکیب برنده دست می‌زند؟

در سوی دیگر میدان استقلال تهران قرار دارد که در دو بازی قبلی خودش موفق به پیروزی شد. یک برد خوب خارج از خانه مقابل صنعت نفت و یک برد سخت و دشوار مقابل ملوان در ورزشگاه آزادی تهران و حالا سومین و دشوارترین بازی استقلال تا اینجای فصل امروز در اصفهان برابر سپاهان قرار است انجام شود.

جواد نکونام در دو هفته گذشته تغییراتی در ترکیب اصلی خودش نسبت به بازی دیگر اعمال کرده که مربوط به خط دفاعی می‌شود و مصدومیت آرمین سهرابیان کار روی دست آبی‌ها گذاشته و مجبور شدند از چشمی یک خط عقب‌تر استفاده کنند و چنین اقدامی به نظر می‌رسد در بازی امروز هم در جریان باشد.

حسین حسینی، کاپیتان استقلال بعد از دو عملکرد خوب و ثبت دو کلین شیت به جایگاه مستحکمی در ترکیب این تیم رسیده و امروز هم به میدان خواهد رفت و ستاره این روزهای خط دفاعی آبی‌ها یعنی محمدحسین مرادمند هم عضو ثابت ترکیب این تیم خواهد بود. زوج او را احتمالاً مثل بازی با ملوان روزبه چشمی با یک خط انتقال به عقب تشکیل می‌دهد و جانشین سهرابیان مصدوم می‌شود. در سمت راست صالح حردانی و در سمت چپ ابوالفضل جلالی بازی خواهند کرد.

در نبود روزبه چشمی در خط میانی، زبیر نیک نفس هافبک دفاعی آبی‌ها در بازی امروز است و یک خط جلوتر مهدی مهدی‌پور در کنار آرش رضاوند در خط میانی بازی خواهند کرد. در نهایت در خط حمله استقلال هم ارسلان مطهری تنها گزینه نکونام برای مهاجم نوک است و وینگر راست آبی‌پوشان هم کوین یامگا خواهد بود. در سمت چپ یک نفر از میان مهرداد محمدی و جعفر سلمانی بازی خواهند کرد و با توجه به دو بازی قبلی به نظر می‌رسد شانس دومی برای حضور در ترکیب اصلی بیشتر باشد.

روی نیمکت هم سبحان خاقانی، آرمان رمضانی، پیمان بابایی، ایمان سلیمی، محمدحسین زواری، مهرداد محمدی در اختیار نکونام هستند.

ترکیب احتمالی استقلال مقابل سپاهان

سیدحسین حسینی، محمدحسین مرادمند، روزبه چشمی، صالح حردانی، ابوالفضل جلالی، زبیر نیک نفس، آرش رضاوند، مهدی مهدی پور، جعفر سلمانی، کوین یامگا، ارسلان مطهری

ترکیب احتمالی سپاهان و استقلال در بازی امروز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha