کد خبر 213653
۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹

یک شهید، یک درس؛

هرچند جوان بودم ولی جوان‌تر از قاسم‌بن‌الحسن(ع) نبودم

هرچند جوان بودم ولی جوان‌تر از قاسم‌بن‌الحسن(ع) نبودم

در بخش‌هایی از وصیت‌نامه شهید ولی زاده آمده است: «مادر جان! چه زحمت‌ها، دردها و سختی‌ها که برایم کشیدی و متحمل شدی و چقدر من قدرنشناس بودم. برای من گریه مکنید بلکه به یاد قهرمان کربلا حسین(ع) گریه کنید و این را نیز بدانید هرچند جوان بودم ولی جوان‌تر از قاسم‌بن‌الحسن(ع) نبودم.»

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ شهید «محمدعلی ولی‌زاده» فرزند «صید رحیم»، 18 مرداد 1332 در ایلام دیده به جهان گشود. این شهید والامقام 17 خرداد 1364 به فیض شهادت نائل آمد. در بخش‌هایی از وصیت‌نامه شهید ولی زاده آمده است: 

«بسم الله الرحمن الرحیم

قبل از هر چیز از شما خواستارم که دست از دامان اسلام و امام امت برندارید برسرمان آن خواهد آمد که بر سر کوفیان آمد.

با درود و سلام به پیشگاه امام زمان(عج) و با درود به رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران امام خمینی کبیر روحی فدا. با درود به ارواح پاک و طیبه تابناک شهدا از صدر اسلام تاکنون و با افتخار بر پدران، مادران، همسران و فرزندانی که تحمل همه مصائب زندگی را کرده ولی فرزندان و شوهرانشان در راه خدا مشغول به خدمت می‌باشند تا پرچم پرافتخار و آرمان‌های اسلام بار دیگر برافراشته و زنده نگه داشته شود.

بار پروردگارا! به ما درس تقوا و پرهیزکاری بیاموز، ما را متین، عبادتمان را از فساد و ریا و غرور به دور بدار و بگذار که جز به خاطر تو ننشینم و برنخیزیم.

یا ستارالعیوب، ای معبود من! با حرکت در راه تو و به دست گرفتن اهرم اسلام، اهرمی که خون سیدالشهدا(ع) برایش ریخته شد، تو را به حق حسین‌بن‌علی(ع) سرور و سالار شهیدان زمینه شهادت و رسیدن به کمال را برایم فراهم ساز. من جز قطره خون ناقابلم چیز دیگری که در راه تو بدهم ندارم، این قطره ناقابل را از من بپذیر.

پدر جان! درود بر شما که رنج‌ها و مشقت‌های زیادی متحمل شدی تا مرا پرورش دهی، گرچه من با زبان خویش نمی‌توانم حقی را که بر گردن من دارید جبران کنم لذا از شما پوزش و حلالیت می‌طلبم، حلالیت شما والدین بعد از رضای خدا برگه عبور من از پل صراط می‌باشد.

مادر جان! چه زحمت‌ها، دردها و سختی‌ها که برایم کشیدی و متحمل شدی و چقدر من قدرنشناس بودم. اگر عبادات من در راه خدا قبول شده باشد حتی باز هم ارزش یک شب بی‌خوابی شما را ندارد. تو را به جان مهدی(عج) از من رضایت داشته باشید و برای من گریه مکنید بلکه به یاد قهرمان کربلا حسین(ع) گریه کنید و این را نیز بدانید هرچند جوان بودم ولی جوان‌تر از قاسم‌بن‌الحسن(ع) نبودم.

همسرم! بردبار و صبور باشید و زینب‌گونه با مسائل برخورد کنید، اگر رفتار خوشایندی را که اسلام توصیه کرده است نسبت به تو نداشتم و یا با تو کج‌خلقی و یا برخورد تندی داشتم بر من ببخش، بدان که دنیا و زندگی و همسر و فرزند ارزش مخصوص را داراست ولی عاشق و معشوق شدن و به لقاء خدا پیوستن ارزشی بس بالاتر و والاتر دارد لذا از من دلگیر و نگران نشوید و ادامه دهنده راهم باشید. فرزندان خود را طبق اصول اسلامی تربیت کنید و آنگاه تحویل جامعه بدهید.

محمدعلی  ولی‌زاده»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha