کد خبر 213535
۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷

۳۷ هزار زائر اربعین طی شبانه‌روز گذشته از مرز مهران عازم عراق شدند

۳۷ هزار زائر اربعین طی شبانه‌روز گذشته از مرز مهران عازم عراق شدند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام در خصوص آمار تردد زوار عتبات عالیات از پایانه مرزی مهران، گفت: ۳۷ هزار و ۶۴۸ زائر اربعین حسینی طی شبانه روز گذشته از مرز مهران عازم عراق شدند و هشت هزار و ۶۴۵ نفر نیز به کشور بازگشتند.

به گزارش گروه استان های حیات؛ سید زاهدین چشمه خاور اظهار داشت: از این تعداد زائر هشت هزار و ۲۵۵ ایرانی و ۳۹۹ مسافر خارجی از مرز مهران وارد کشور شده اند.

وی افزود: همچنین در این بازه زمانی( شبانه روز گذشته) ۲۶ هزار و ۵۴۰ مسافر ایرانی و ۲ هزار و ۴۵۴ مسافر خارجی از مرز مهران خارج شده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام یادآور شد: هم اکنون تردد مسافران اربعین حسینی(ع) از مرز بین المللی مهران به عتبات عالیات به صورت روان و با سهولت در حال انجام است.

چشمه خاور با اشاره به تلاش راهداران اداره کل در سطح جاده های استان جهت سهولت در تردد زائران در ایام اربعین تاکید کرد: این ایام اولویت اصلی در تمامی معاونت‌ ها به خصوص حوزه‌های راهداری و حمل و نقل و ادارات شهرستانی بر ایمن سازی و بروز رسانی محورهای اصلی مسیر تردد زائران متمرکز است و مجموعه این اداره کل نهایت تلاش را بکار خود را در این خصوص جهت تسهیل و سهولت در تردد زائران بکار خواهند گرفت.

مرز مهران به واسطه نزدیکی مسافت و امنیت طول مسیر در داخل خاک عراق اصلی ترین و مهمترین گذرگاه زمینی برای تردد زائران است.

بر اساس پیش بینی ها در ایام اربعین امسال بیش از ۶۰ درصد زائران اربعین از مرز مهران تردد خواهند کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha