کد خبر 214247
۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳

تردد بالای زائران اربعین از مرز مهران/ انتقال روزانه ۶۰ هزار نفر با اتوبوس از مرز

تردد بالای زائران اربعین از مرز مهران/ انتقال روزانه ۶۰ هزار نفر با اتوبوس از مرز

به گزارش گروه استان های حیات؛ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام با بیان اینکه در برخی روزهای اربعین تردد از مرز مهران به بالای ۳۰۰ هزار نفر می‌رسد، گفت: این پایانه آمادگی کامل جهت تردد زائران با حجم بالا را دارد.

سیدزاهدین چشمه‌خاور در مرز مهران اظهار داشت: با حمایت‌های وزارتخانه راه و شهرسازی‌ و سازمان راهداری‌،  اقدامات مطلوبی در سطح استان در حوزه ‌راهداری انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام با بیان اینکه تمام 46 هکتار پایانه برکت قیرپاشی و آسفالت شده است، افزود: محدوده ‌پایانه‌ اربعین در طول 400 و عرض 250 نیز که خاکی بود و سبب آزار زائران شده بود،  طی دو شب آسفالت شده است.

چشمه‌خاور با بیان اینکه در یکسال گذشته 365 کیلومتر روکش آسفالت انجام شده است، تصریح کرد:‌ همچنین در سال جاری در سطح راه‌های استان نیز نزدیک به 180 کیلومتر روکش آسفالت و لایه ‌حفاظتی اجرا شده ‌که یک اقدام بی‌نظیر بوده است.

‌وی به نصب تابلوهای اطلاعاتی و نصب نیوجرسی کل مسیرهای منتهی به مرز مهران اشاره کرد و گفت: ساختمان‌ها و مهمان‌سراهای خوبی جهت اسکان، از دیگر اقدامات این اداره کل در استان است و امسال با تمام توان مجموعه راهداری در خدمت زائران اباعبدالله الحسین (ع) هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام به تردد بالای زائران اربعین از مرز مهران اشاره کرد و ادامه داد: روزانه جمعیتی بالغ بر 60 هزار نفر با اتوبوس از مرز انتقال داده می‌شوند و این جمعیت با احتساب افرادی که با خودروی شخصی از مرز تردد می‌کنند به حدود 300 هزار نفر می‌رسند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha