کد خبر 213456
۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور مطرح کرد

بیماری‌های غیر واگیر عامل ۸۳ درصد مرگ و میرها در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور

بیماری‌های غیر واگیر عامل ۸۳ درصد مرگ و میرها در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور

 رضوی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده بیماری‌های غیر واگیر عامل ۸۳ درصد مرگ و میرها در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور است.

به گزارش گروه استان های حیات؛ تعامل و هم‌افزایی با کلیه سازمان‌های دولتی، خصوصی و مردم نهاد را راهکار عملی اجرای سند پیشگیری و مقابله با بیماری‌های غیر واگیر دانست.

وی اجرای این سند مهم کشوری را ضروری برشمرد و خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده بیماری‌های غیر واگیر عامل ۸۳ درصد مرگ و میرها در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با اشاره به اینکه آمار کشور و حتی دنیا نیز در همین حدود است، تصریح کرد: با رعایت شیوه زندگی سالم اکثر این بیماری‌ها قابل پیشگیری هستند و اگر به دنبال حفظ و ارتقای سلامت جامعه هستیم باید همه در جهت اصلاح شیوه زندگی گام برداریم.

رئیس مرکز بهداشت نیشابور تغذیه سالم، تحرک بدنی. کاهش مصرف دخانیات و الکل و کاهش استرس را چهار کلید مهم زندگی سالم برشمرد و افزود: در همین راستا برنامه‌ریزی شده تا با ادارات و سازمان‌های دست اندرکار جلسات مشابه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر مانند فشارخون، سرطان‌ها، دیابت و...در جامعه ما اهمیت فوق‌العاده بالایی دارد، گفت: با اصلاح شیوه زندگی می‌توان از اغلب این بیماری‌ها پیشگیری کرد.

وی از چاقی و اضافه‌وزن به عنوان یکی از معضلات مهم جامعه نام برد و افزود: با ارائه آموزش‌های مهم و کاربردی با موضوع سبک زندگی سالم نقش عمده‌ای در پیشگیری و عدم ابتلای جامعه تحت پوشش به بیماری‌های غیر واگیر می‌توان داشت.

بیماری‌های غیر واگیر به گونه‌ای از بیماری‌ها گفته می‌شود که به صورت مستقیم از یک فرد به فرد دیگر قابل انتقال نیست. برخی از بیماری‌های غیر واگیر شامل پارکینگسون، بیماری‌های خودایمنی، سکته، اکثر بیماری‌های قلبی، اکثر سرطان‌ها، دیابت، بیماری‌های مزمن کلیوی، آب مروارید و پوکی استخوان می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha