کد خبر 213282
۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸

صحن علنی مجلس شورای اسلامی؛

اصلاح طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل اصلاح

اصلاح طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل اصلاح

نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل را به منظور تأمین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز یکشنبه29 خرداد ماه، گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل را به منظور تأمین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.

بر این اساس، تبصره ۱ این طرح به شرح زیر اصلاح شد:

کارگروه یا کمیته دائمی پدافند غیرعامل کشور به ریاست رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، بالاترین مرجع تصمیم گیری در حوزه پدافند غیرعامل کشور است که تصمیمات آن با ابلاغ رئیس کارگروه مزبور برای همه دستگاه‌های لشکری و کشوری، بخش دولتی و عمومی غیر دولتی لازم الاجرا است.

مستنکفان علاوه بر جبران خسارات وارد شده به مجازات موضوع ماده ۵۷۶ کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی محکوم می‌شود و چنانچه خسارتی وارد نشده باشد برابر قانون رسیدگی به تخلفات اداری با مستنکف رفتار خواهد شد.

تصویب و اجرای این قانون نافی وظایف و اختیارات قانونی دستگاه‌های دیگر از جمله وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نمی‌باشد و در صورت بروز تساهم تصمیم کارگروه دائمی پدافند غیرعامل ملاک عمل خواهد بود.

همچنین تبصره ۳ این طرح به شرح زیر اصلاح شد:

کلیه دستگاه‌های موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، مکلف هستند در طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای خود به منظور پیشگیری و مقابله با تهدیدات زیرساخت‌های حیاتی، حساس و مهم خود و در اجرای این قانون اعتبارات لازم را پیش بینی کرده و در قالب توافقنامه‌ای که بین سازمان پدافند غیرعامل کشور و دستگاه مربوطه تنظیم می‌شود، هزینه نماید. سازمان پدافند غیرعامل بر اجرایی شدن مفاد توافقتنامه فی مابین نظارت نموده و گزارش عملکرد آن را باید هر سه ماه یک بار به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha