کد خبر 213224
۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۶

سفر امیرعبداللهیان به عربستان همچنان سرتیتر رسانه‌های سعودی

سفر امیرعبداللهیان به عربستان همچنان سرتیتر رسانه‌های سعودی

سفر وزیر خارجه ایران به عربستان، امروز نیز سرتیتر روزنامه‌های سعودی بود. این در حالی است که حسین امیرعبداللهیان، عصر دیروز از این سفر به کشور بازگشت.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ سفر وزیر خارجه ایران به عربستان، امروز نیز سرتیتر روزنامه‌های سعودی بود. این در حالی است که حسین امیرعبداللهیان، عصر دیروز از این سفر به کشور بازگشت.

«حسین امیرعبداللهیان» رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران، روز پنجشنبه (۱۷ آگوست)، در پاسخ به دعوت رسمی «فیصل بن فرحان» همتای سعودی به ریاض و پس از آن به جده سفر کرد و عصر دیروز (جمعه) ۲۷ مرداد، جده را به مقصد تهران ترک کرد.

امیرعبداللهیان پس از ورود به ریاض در مقر وزارت امور خارجه عربستان سعودی با فیصل بن فرحان دیدار و نشستی چند ساعته با همتای سعودی داشت. در روز جمعه نیز برای نخستین بار با «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی دیدار و گفت‌وگو کرد.

ایران و عربستان سعودی در ماه مارس گذشته، پس از پنج دور مذاکره امنیتی در عراق و سه دور گفت‌وگو در عمان و وساطت‌های این دو کشور در نهایت در پکن به توافق رسیدند تا روابط دیپلماتیک را از سر بگیرند. سفر روز پنجشنبه امیرعبداللهیان به عربستان سعودی، چهارمین دیدار او با بن‌فرحان از زمان اجرای توافق ازسرگیری روابط بود و نکته جدید این سفر، دیدار با ولی‌عهد سعودی بود. 

سفر دو روز پیش امیرعبداللهیان به عربستان سعودی به دلیل اهمیت نزدیکی روابط ایران و ریاض، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت و تحلیل‌گران و ناظران، دیدار وی برای نخستین بار با ولی‌عهد را حاکی از ارتقای سطح روابط تهران و ریاض توصیف کردند و این سفر را جدیدترین نشانه بهبود روابط بین «دو رقیب منطقه‌ای» و تغییر رویکرد دو طرف و پیامدهای مثبت آن بر تنش‌های منطقه‌ای توصیف کردند.

اما صرف‌نظر از این امر، روزنامه‌های سعودی، امروز برای دومین روز متوالی به پوشش اخبار این سفر و جزئیات دیدار روز جمعه امیرعبداللهیان با «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی پرداختند.

روزنامه الریاض

این روزنامه سعودی با تیتر «ولی‌عهد با وزیر خارجه ایران روابط و فرصت‌های همکاری را بررسی کرد» به دیدار رئیس دستگاه دیپلماسی ایران با محمد بن سلمان، پرداخت و نوشت: دو طرف در این دیدار درباره روابط دوجانبه و فرصت‌های همکاری میان دو کشور و شیوه‌های توسعه و ارتقای آن در آینده و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و تلاش‌های مربوط به آن رایزنی کردند. 

روزنامه الشرق الاوسط

روزنامه الشرق الاوسط، چاپ لندن نیز به همین محور پرداخت و با روتیتر «محمدبن سلمان با امیرعبداللهیان تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را بررسی کرد» تیتر زد: «عربستان سعودی و ایران، درباره فرصت‌های آینده گفت‌وگو کردند».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha