کد خبر 213203
۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱

سناتور پاکستانی: سفر امیرعبداللهیان به عربستان آغازگر فصل جدیدی میان تهران-ریاض است

سناتور پاکستانی: سفر امیرعبداللهیان به عربستان آغازگر فصل جدیدی میان تهران-ریاض است

 سیاستمدار ارشد پاکستانی و عضو مجلس سنای این کشور از ایالت بلوچستان گفت که سفر وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به عربستان سعودی برای ارتقای صلح منطقه‌ای بسیار حائز اهمیت و آغازگر فصل جدیدی در روابط تهران و ریاض است.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ سناتور محمد عبدالقادر رئیس کمیسیون نفت و منابع طبیعی در مجلس سنای پاکستان در بیانیه‌ای گفت که روزنه‌ای جدید در روابط ایران و عربستان با سفر حسین امیرعبداللهیان از تهرا به ریاض گشوده است.

وی با ابراز اطمینان از روابط نزدیک پاکستان با دو کشور دوست و برادر ایران و عربستان، اظهار داشت که مناسبات متوازن ما با هر دو کشور تقویت خواهد یافت و ما نگاه رو به جلو به پیامدهای مثبت بازدید وزیر خارجه ایران از عربستان داریم.

این سیاستمدار پاکستانی گفت: نزدیکی روابط ایران و عربستان قطعا به مثابه تحکیم وحدت جهان اسلام است و تاثیرات مثبت آن بر صلح و امنیت منطقه‌ای بر هیچ کس پوشیده نیست لذا ما این سفر را در راستای ارتقای امنیت منطقه‌ای و کمک به رفع برخی مسائل در خلیج فارس می‌دانیم.

براساس این گزارش، رسانه‌های چاپی و الکترونیکی پاکستان نیز با انعکاس اخبار مرتبط با سفر امیرعبداللهیان به عربستان اعلام کردند که شاه سعودی از رئیس جمهوری اسلامی ایران برای سفر رسمی به عربستان دعوت کرده و توافق شد که سید ابراهیم رئیسی در آینده نزدیک به ریاض سفر نماید.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز جمعه با محمد بن‌ سلمان ولیعهد عربستان سعودی در جده دیدار و گفت‌وگو کرد. این نخستین دیدار رسمی یک مقام عالی ایران با ولیعهد سعودی پس از عادی‌سازی روابط دو کشور است.

پیش از این دیدار نیز روز پنجشنبه وزیر امور خارجه با همتای سعودی خود رایزنی و در نشست خبری مشترک شرکت کرده بود.

دیدار با ولیعهد سعودی در حالی انجام می‌شود که دو ماه قبل فیصل بن‌ فرحان وزیر خارجه این کشور در سفری به تهران با وزیر امور خارجه و رئیس جمهور ایران دیدار و دعوت‌نامه رسمی ملک سلمان برای سفر آیت‌الله رئیسی را به عربستان سعودی ابلاغ کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha