کد خبر 213180
۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹

بازدید سرزده پوتین از مقر عملیات جنگ اوکراین

بازدید سرزده پوتین از مقر عملیات جنگ اوکراین

کرملین امروز شنبه اعلام کرد که رئیس جمهوری روسیه در جریان بازدید از پیش اعلام نشده از مقر منطقه نظامی جنوبی روسیه با والری گراسیموف، رئیس ستاد کل ارتش و سایر فرماندهان عالی رتبه نظامی این کشور دیدار کرد.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ به نقل از خبرگزاری راشا تودی، در بیانیه کوتاه کرملین آمده است که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه از گراسیموف و دیگر افسران ارشد فرماندهی که در عملیات نظامی جاری در اوکراین شرکت داشتند، گزارش‌های محرمانه دریافت کرد.

رسانه دولتی روسیه ویدئویی از این دیدار کم سابقه را به اشتراک گذاشت که نشان می‌دهد رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه در حال استقبال از پوتین در این مقر پیش از نشست پشت درهای بسته است. با این حال، مشخص نیست که این دیدار دقیقا چه زمانی برگزار شده است.

هفته گذشته، پوتین جلسه‌ای با اعضای شورای امنیت روسیه تشکیل داد و روز دوشنبه در نمایشگاه ارتش-۲۰۲۳ در خارج از مسکو سخنرانی کرد. پوتین در پیامی ویدئویی برای این نمایشگاه، مشارکت این نمایشگاه در روابط چندجانبه میان روسیه و سایر کشورها را ستود و تاکید کرد که مسکو «آمادگی تعمیق مشارکت فناوری برابر و همکاری نظامی-فنی با سایر کشورها را دارد.»

شهر روستوف-نا-دونو روسیه، میزبان مقر ناحیه نظامی جنوبی است که در حال حاضر مسؤول اصلی عملیات نظامی در اوکراین است. در ژوئن، نیروهای شرکت نظامی خصوصی واگنر برای مدت کوتاهی مقر فرماندهی مسلح به سلاح‌های سنگین را به تصرف خود درآوردند؛ اما با مقاومت کمی روبرو شدند، زیرا مقامات در حال مذاکره برای حل مسالمت‌آمیز این تلاش برای شورش بودند.

منطقه جنوب غربی روستوف با دونتسک و لوهانسک هم مرز است و در یک سال و نیم گذشته بارها مورد حمله پهپادها و حمله توپخانه‌ای اوکراین قرار گرفته است. در ماه ژوئیه، شهر بندری تاگانروگ، واقع در ۶۰ کیلومتری روستوف، هدف اصابت موشک ضد هوایی اس-۲۰۰ قرار گرفت و بیش از ده‌ها غیرنظامی مجروح شده و خسارات مادی بر جای ماند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha