کد خبر 213128
۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۴

«حیات» گزارش می‌دهد؛

تاریخ‌سازی بانوان بسکتبالیست: ایران امروز قله آسیا را فتح می‌کند؟

تاریخ‌سازی بانوان بسکتبالیست: ایران امروز قله آسیا را فتح می‌کند؟

تیم ملی بسکتبال بانوان ایران موفق شد برای اولین بار در تاریخ به فینال مسابقات آسیایی راه یابد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ تیم ملی بسکتبال بانوان ایران توانست با خلق یک شاهکار تاریخی برای اولین بار به فینال مسابقات آسیایی راه پیدا کرده و برگ جدید در تاریخ ورزش بانوان ایران را رقم بزند. 

این اتفاق درست مدتی بعد از نایب قهرمانی دختران زیر ۱۶ سال ایران در مسابقات آسیا ویژن رقم خورد و نشان از مدیریت خوب فدراسیون والیبال و توجه ویژه به بخش بانوان این رشته ورزشی در بحث استعدادیابی و استعداد پروری دارد که می‌تواند نویدبخش نتایج خوب و افتخارات بزرگی در آینده باشد. 

تیم بسکتبال بانوان ایران در مسیر دشواری که به سمت فینال داشت ابتدا کارش را در مرحله گروهی آغاز کرده و بعد از شکست مالزی و مغولستان در این مرحله از رقابت‌ها و البته متحمل شدن یک شکست برابر اندونزی، موفق شد در مراحل بعدی قزاقستان و اردن را از پیش بردار و برای اولین بار راهی فینال کاپ آسیا دویژن B شود.

شاگردان کاپوچیانی باید در دیدار فینال برابر برنده دیدار تایلند و اندونزی قرار گرفته و در صورت پیروزی در این دیدار و کسب عنوان قهرمانی در این تورنمنت، راهی دویژن A خواهند شد و این اتفاق برای نخستین بار است که در تاریخ بسکتبال بانوان ایران رخ خواهد داد. 

این تیم که برای اولین بار به مرحله نیمه نهایی سطح دو آسیا صعود کرده بود، روز گذشته در یک نمایش دلچسب و عالی، اردن را با نتیجه ٧٢ بر ٥٤ شکست داد و برای اولین بار به فینال این رقابت‌ها صعود کرد. 

تیم ملی بسکتبال زنان ایران که برای اولین بار به مرحله نیمه نهایی سطح دو آسیا صعود کرده بود، در یک نمایش دلچسب و عالی، اردن را با نتیجه ٧٢ بر ٥٤ شکست داد و برای اولین بار به فینال این رقابت‌ها صعود کرد. 

این تیم به طور کلی از آغاز مسابقات در مرحله گروهی تا رسیدن به فینال مجموعا 5 مسابقه انجام داده و در این مسییر موفق شد از سد مالزی، مغولستان، قزاقستان و اردن بگذرد اما در دیدار نهایی گروهی، نتیجه را برابر اندونزی واگذار کرد تا طبق قوانین این رشته ورزشی به واسطه شانس مجدد به فینال رقابت‌ها صعود کند. 

تاریخ‌سازی بانوان بسکتبالیست: ایران امروز قله آسیا را فتح می‌کند؟

در دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی این مسابقات هم ساعاتی پس از تقابل ملی پوشان ایران با اردن و برتری در این بازی که منجر به صعود تیم ما به فینال مسابقات شد، باید چهره تیم دیگر حاضر در مسابقات هم مشخص می‌شد که یکی از دو تیم تایلند و اندونزی بود.

بدین ترتیب ساعاتی پس از بازی ایران و اردن، دیگر دیدار نیمه نهایی مسابقات هم برگزار شد و تیم های تایلند و اندونزی در دومین مسابقه نیمه نهایی این رقابت ها به مصاف هم رفتند که در پایان اندونزی موفق شد با نتیجه ۶۵-۵۷ از سد تایلند بگذرد و حریف ایران در فینال این مسابقات شود و بدین ترتیب با توجه به پیروزی اندونزی برابر مالزی در دیگر دیدار نیمه نهایی به فینال صعود کند. 

در مسابقه فینال کاپ آسیا که روز شنبه برگزار می‌شود تیم‌های ایران و اندونزی با هم رقابت خواهند کرد تا قهرمان آسیا در دسته دوم مشخص شود.

دیدار نهایی این مسابقات امروز شنبه و از ساعت ۱۷:۳۰ به وقت ایران برگزار خواهد شد و شاگردان کاپوچیانی باید برای تکمیل افتخارآفرینی و تاریخ سازی خودشان امروز از سد اندونزی عبور کنند و در صورت کسب برتری در این دیدار موفق خواهند شد جام قهرمانی را بالای سر برده و یک روز تاریخی در ورزش بانوان و در بسکتبال ایران رقم بزنند. 

ایران پیش از این هم در مرحله گروهی به مصاف اندونزی رفته بود و برابر این تیم شکست خورده بود.

تاریخ‌سازی بانوان بسکتبالیست: ایران امروز قله آسیا را فتح می‌کند؟

تیم ملی بسکتبال بانوان کشورمان در آخرین بازی مرحله گروهی کاپ آسیا دویژن B مقابل اندونزی قرار گرفته بود و برخلاف سایر دیدارهای خود که موفق به کسب پیروزی در آن شده بود برای اولین بار در این رقابت‌ها تن به شکست داد. ملی‌پوشان ایران که پیش از آن مقابل مالزی و مغولستان پیروز شده بودن بازی سختی مقابل اندونزی داشتند و با وجود اینکه در دقایق زیادی از آن دیدار تیم برتر میدان بودند و آن بازی هم به شکل پایاپای پیش رفت اما ایران در نهایت ۶۵ بر ۵۶ شکست خورد.

این تقابل و شکستی که ایران در آن بازی مقابل اندونزی تجربه کرد می‌تواند زمینه‌ساز برتری در بازی امروز باشد و با شناختی که کاپوچیانی و شاگردانش از حریف سرسخت خود در فینال پیدا کردند می‌توانند امروز با یک تیر دو نشان زده و علاوه بر انتقام شکست در مرحله گروهی، بازی فینال را هم با پیروزی پشت سر گذاشته و جام قهرمانی را بالای سر ببرند و به سطح دیویژن A آسیا صعود کنند.

پایگاه خبری حیات برای بانوان ملی‌پوش ایران در مسابقات آسیایی و فینال بازی‌ها که امروز مقابل اندونزی برگزار می‌شود آرزوی موفقیت دارد و امید می‌رود در ادامه روند خوبی که این تیم در مسیر تاریخ‌سازی و رسیدن به فینال مسابقات داشتند، بتوانند جام قهرمانی را بالای سر ببرند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha