کد خبر 212885
۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۲:۳۰

یک شهید، یک درس؛

در برابر خون تمامی شهدا احساس مسئولیت کنید

در برابر خون تمامی شهدا احساس مسئولیت کنید

در متن وصیت‌نامه شهید محمدحسین کرمعلیان آمده است: از مسئولان و دست‌اندرکاران در هر سمت، پست و مقامی، چه کوچک و چه بزرگ خواهشمندم در برابر خون تمامی شهدا احساس مسئولیت کنند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ شهید «محمدحسین کرمعلیان»، نوزدهم تیر ماه سال ۱۳۴۰، در شهر قزوین به دنیا آمد، پدرش قاسم، کارمند نیروی دریایی بود و مادرش عذرا نام داشت، تا پایان دوره متوسطه درس خواند و دیپلم گرفت و فروشنده بود. این شهید بزرگوار از سوی بسیج در جبهه حضور یافت، چهارم تیر ماه سال ۱۳۶۷، در جزیره مجنون عراق به شهادت رسید، پیکرش مدت‌ها در منطقه برجا ماند و سال ۱۳۷۴ پس از تفحص در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپرده شد.

در متن وصیت‌نامه شهید محمدحسین کرمعلیان آمده است: «چه بگویم و چه بنویسم که جداً شرمنده‌ام. چه دارم که بخواهم بنویسم؟ اگر بخواهم از گذشته‌ام بنویسم که جز تباهی و روسیاهی چیزی نبوده است و اگر از آینده بخواهم بنویسم که هنوز هیچ کاری نکرده‌ام؛ پس فقط و فقط از آن لحظه‌ای می‌توانم بنویسم که بعد از سه بار استخاره، عاقبت آیه تشویق به جهاد را دیدم و نوید که شاید گناهان سنگینم را ببخشاید؛ پس ای حق تعالی! –انشاء‌الله- به خاطر تو آمدم و با دیدن این شرایط جانم را کف دست گرفتم و آماده فداکاری در راهت هستم و بسیار فراوان امید به پذیرش توبه و بخشیده شدن دارم.

خدمت ملت ستمدیده ولی مقاوم، خواهشی بر حسب وظیفه دارم، مبنی بر اینکه امام را تنها نگذارید و فقط به رهنمودهای او گوش فرا دهید و جبهه‌ها را همواره پُر و مستحکم نگه دارید که این جنایتکاران شرق و غرب و نوکرهای وابسته‌شان، همواره در برابر توده‌های انقلابی و قهرمان که از روی ایمان و آگاهی ایستادگی می‌نمایند، عاجز و شکست پذیرند.

از مسئولان و دست‌اندرکاران در هر سمت، پست و مقامی، چه کوچک و چه بزرگ خواهشمندم در برابر خون تمامی شهدا احساس مسئولیت کنند، به این ملت زجر دیده ولی صبور و قهرمان، بیش از پیش توجه نمایند و از خدمتگزاری آنان ذره‌ای کوتاهی و فروگذاری ننمایند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha