کد خبر 212846
۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲

هاشمی: در مورد شطرنج در حال رسیدن به توافق هستیم

هاشمی: در مورد شطرنج در حال رسیدن به توافق هستیم

دبیر کل کمیته ملی المپیک گفت: در مورد شطرنج در حال رسیدن به توافق هستیم که هم نظر فدراسیون جهانی را تامین کنیم، هم وزارت ورزش و هم اینچه درگاهی و دوستان فدراسیون همراهی داشته باشند.

به گزارش گروه ورزشی حیات؛ مناف هاشمی در خصوص روند انتخابات فدراسیون ورزش‌های همگانی اظهار داشت: خیلی خوشحالم که یک ورزشی مسئول فدراسیون همگانی شد. او از پایین ترین لایه ورزشی شروع کرد. در سطح مدیرکل و استان کار کرد. انتخابات خوبی بود.

وی افزود: حوزه همگانی یعنی ورزش کل جامعه، این هنر رئیس فدراسیون است که چگونه از داخل شهر، روستا، استان، سازمان، دستگاه، وزارتخانه، حوزه‌های نظامی و غیر نظامی و... تحول ایجاد کند. این فدراسوین مهم است و در سلامت جامعه نقش بسیار بالایی دارد. سالانه می‌تواند بیش از 100 هزار میلیارد تومان در کاهش هزینه‌های درمان به دولتمردان ما کمک کند. همه ما باید این موضوع را متوجه باشیم. به نفع خودمان و خانواده‌مان است که در این مسیر گام برداریم.

دبیر کل کمیته ملی المپیک تصریح کرد: صدا و سیما نقش بسیار اساسی دارد. فضای مجازی نقش بسیار خوبی دارد. این فدراسیون می‌تواند خیلی اثرگذار باشد. پایه سایر فدراسیون‌هاست. می‌تواند در حوزه استعدادیابی هم موثر باشد. آماری که کلهر داد و با ژاپن مقایسه کرد خیلی ایده آل است. به این سادگی نمی‌توانیم به آن برسیم. باید هدف ما در دوره 4 یا 6 یا 8 یا 10 ساله باشد و جامعه از آن بهره مند شود.

وی در مورد اینکه شورای المپیک آسیا ممنوعیت اضافه شدن ورزشکاران را اعلام کرده، گفت: شورای المپیک آسیا و کمیته برگزاری در 3 مرحله به کشورها زمان دادند. فرصت تغییرات و افزایش تمام شده، ما هم رشته‌ها و نفرات خودمان را نهایی کردیم. فدراسیون‌ها را بستیم. مربیان، سرمربیان، کادرورزشی، حوزه بانوان و آقایان مشخص شده‌اند. همه در اردو هستند.

هاشمی گفت: سرپرست وزارت هم کمک‌های مالی و بودجه‌ای می‌کند. کمک‌های مالی و بودجه‌ای فدراسیون‌ها را به مرز 70درصد رساندیم. امیدواریم طی 50 روز آینده صددرصد بودجه فدراسیون‌های مدال آور را بدهیم. تلاش می‌کنیم در حوزه امکانات، تمام تجهیزات مربوط به هانگژو نهایی شود. از هتل، البسه و امکانات گرفته تا مباحث ارزی و پشتیبانی‌های لازم، حتی پیش بینی شده که جوایز را همزمان و آنلاین در همان روز به ورزشکار بپردازیم. شرایط به نظر مساعد است ولی باید با 46-45 کشور آسیایی که گاهی امکانات بهتری از ما دارند رقابت کنیم.

وی افزود: جوایز بهتری می‌دهند و سالن‌های بهتری داشتند. حتی بعضی از آنها مشکلات و مسائل کشور ما را ندارند. فضای بین المللی و آسیا است. امیدواریم شرایط امروز کشور که ششم در آسیا است را حفظ کنیم یا ارتقا بدهیم یا فاصله زیادی از آن نگیریم.

هاشمی در خصوص اینکه فدراسیون جهانی همچنان اینچه درگاهی را به عنوان رئیس فدراسیون ژیمناستیک می‌شناسد، گفت: دو جلسه با او گذاشتیم، با وزارت ورزش و خودش، اجازه بدهید رسانه‌ای نکنم. ان‌شاالله در آینده نزدیک به جمع بندی می‌رسیم.

وی در مورد اینکه آیا برای بازی‌های آسیای دچار مشکل نمی‌شویم، اظهار داشت: نمی‌توانم اظهار نظر کنم. جمعِ خصوصی‌تر بوده، در حال رسیدن به توافق هستیم که هم نظر فدراسیون جهانی را تامین کنیم، هم وزارت ورزش و هم اینچه درگاهی و دوستان فدراسیون همراهی داشته باشند. مهم این است که ورزش ایران در این رشته آسیب نبیند و تعلیق نشود. بیش از 100هزار نفر در ژیمناستیک داریم. نباید ورزشکاران ما در سطح ایران آسیب ببینند و در عرصه‌های آسیایی و جهانی باید بتوانند خودشان را نشان بدهند. امروز در ژیمناستیک امید به مدال داریم که در تاریخ سابقه نداشته است. اگر آسیب ببیند من و دیگران که دخالت داشتند مقصر هستیم. درحال حل موضوع به صورت توافقی هستیم و اجازه بدهید از جزئیات جلسه چیزی را مطرح نکنم.

سرپرست کاروان کشورمان در بازی‌های آسیایی در پاسخ به این سوال که لیست ورزشکاران و مربیان اعزامی به بازی‌های آسیایی اعلام شده، آیا کمیته می‌تواند تغییراتی ایجاد کند، گفت: بسیار کم می‌تواند کاهش یابد. اگر برای ورزشکاری حادثه‌ای پیش بیاید با گزارش من به عنوان رئیس کاروان و تایید کمیته برگزاری به ندرت می‌تواند تغییر کند.

وی درباره اینکه در چند رشته انتخابی در حال برگزاری است، عنوان کرد: این چند رشته را با کمیته برگزاری هماهنگ کرده‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha