کد خبر 212835
۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶

امیر واحدی: نیروی هوایی ارتش همواره در خط مقدم است

امیر واحدی: نیروی هوایی ارتش همواره در خط مقدم است

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت:‌ نیروی هوایی ارتش نه‌تنها در جنگ تحمیلی بلکه بعد از آن هم همواره در خط مقدم بوده است که از جمله می‌توان به عملیات‌های مختلف مردم‌یاری، حضور در محور مقاومت و... اشاره کرد.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ امیر خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش در مراسم بزرگداشت آزادگان این نیرو که در ستاد فرماندهی نهاجا برگزار شد، با گرامیداشت یاد و نام شهدا، گفت: در جهان امروزی تهدیدات شکل متفاوتی به خود گرفته است و تنها مرزهای قراردادی جغرافیایی مورد هجوم نیستند.

وی ادامه داد: امروز دشمن در جنگ ترکیبی به تمامی داشته‌های‌مان حمله کرده است و یکی از نقاط ارزشمند که نباید از آن غفلت کنیم، گنج‌های دوران دفاع مقدس هستند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه همواره باید آماده باشیم و نباید دچار غفلت شویم، تصریح کرد: امروز اعتقادات و افتخارات ما مورد تهاجم جدی قرار گرفته و دشمن با استفاده از غفلت‌های ما با تمام ظرفیت خود به میدان آمده است.

وی با بیان اینکه برای دفاع از این سنگرها و خاکریزها به حماسه‌آفرینی آزادگان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در جبهه‌ جهاد تبیین نیازمندیم، افزود: در واقع شما عزیزان مردان رزم‌آزموده‌اید و بیان خاطرات، ثبت و ضبط آن‌ها و تشریح نقش نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس یک ضرورت غیرقابل اغماض است.

امیر واحدی تصریح کرد: نیروی هوایی در شش ماهه نخست دوران دفاع مقدس با انجام هزار و ۳۴۶ عملیات بمباران هوایی در پروازهای برون‌مرزی، همه مراکز نظامی و تأسیسات زیربنایی و اقتصادی دشمن بعثی را مورد حمله قرار داد و تنها در عملیات بیت‌المقدس (آزادسازی خرمشهر) در مجموع سه هزار و ۵۷۷ عملیات هوایی بمباران تهاجمی و ترابری تاکتیکی توسط نیروی هوایی ارتش انجام گرفت که نباید در گرد و غبار تاریخ گم شود.

فرمانده نهاجا با بیان اینکه این نیرو در طول دفاع مقدس بالغ بر ۲۱۲ هزار و ۷۶۰ سورتی پرواز جنگی، ترابری، سوخت‌رسانی و شناسایی انجام داده است، گفت: نیروی هوایی ارتش نه‌تنها در جنگ تحمیلی بلکه بعد از آن هم همواره در خط مقدم بوده است که از جمله می‌توان به عملیات‌های مختلف مردم‌یاری، حضور در محور مقاومت و... اشاره کرد.

وی با اشاره به نقش ارزشمند و صبوری خانواده معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان، خاطرنشان کرد: باید نقش خانواده‌های عزیز شهدا، جانبازان، آزادگان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس تدوین شود و بخشی از جهاد تبیین، پرداختن به همین موضوعات است.

امیر واحدی با تأکید بر اینکه باید حماسه‌آفرینی‌ها در دوران دفاع مقدس برای نسل جدید بازگو شود، یادآور شد: جوان نسل امروزی شهید لشکری را فقط به اندازه‌ی یک اسم شنیده و می‌شناسد و هیچ شناختی از ۱۸ سال اسارت و ایستادگی سیدالاسرای ایران ندارند که این مایه تأسف است. افتخارآفرینی‌ها و ایثارگری‌های دوران جنگ تحمیلی باید برای همه نسل‌ها تبیین شود.

گفتنی است؛ در آستانه فرا رسیدن ۲۶ مردادماه، سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی، مراسم بزرگداشت و تجلیل از آزادگان خلبان و وظیفه نیروی هوایی ارتش با حضور امیر سرتیپ خلبان «حمید واحدی» فرمانده نیروی هوایی ارتش و حجت‌الاسلام «سید احمد قاضی» رئیس اداره عقیدتی سیاسی نهاجا در ستاد فرماندهی این نیرو برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha