کد خبر 212739
۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰

اوقاف حامی دانش بنیان‌ها در تجاری سازی محصول است

اوقاف حامی دانش بنیان‌ها در تجاری سازی محصول است

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در مراسم رونمایی از چهار محصول فناورانه حوزه پزشکی گفت: سازمان اوقاف به طور حتم در تجاری سازی محصولات، حامی فناوران خواهد بود.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در آئین رونمایی از چهار محصول فناورانه حوزه پزشکی توسط شتاب دهنده تپش وابسته به سازمان اوقاف و امور خیریه، تاکید کرد: سرمایه وقف را در مولد سازی و حمایت از فناوران به جریان انداخته ایم و این راه را ادامه خواهیم داد.


وی با بیان اینکه فناوران در ابتدای راه و انجام تحقیق و توسعه و مرحله تولید محصول می‌توانند از حمایت‌های معاونت علمی، دانشگاه‌ها و صندوق‌ها در کشور بهره‌مند شوند، تاکید کرد: سازمان اوقاف به طور حتم می‌تواند در تجاری سازی محصولات حامی فناوران باشد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: جایی که حجم ریالی و مالی یا زمین و فضا احتیاج است، سازمان اوقاف می‌تواند به فناوران و دانش بنیان‌ها در مولد سازی کمک کند.

خاموشی با بیان اینکه اکنون بسیاری از متخصصان در حوزه فناوری در کشور مشغول به کار هستند، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب بحث تولید علم و فناوری را به عنوان سرلوحه قدرت مطرح کرده اند و ما با سفر به برخی کشورها به دلیل ماموریت‌های فرهنگی مشاهده می‌کنیم که هرجا دیپلماسی دانش بنیان مطرح شده بسیار قدرتمند ورود کرده ایم.

وی با اشاره به سفرش به کنیا گفت: جمعیتی از چندین ملیت در مرکزی که معاونت علمی و فناوری ایجاد کرده بود فعال شده بودند و این مهم بسیار مایه فخر و مباهات و پرچم علمی درجهان است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با خطاب قرار دادن صاحبان ثروت در کشور از جمله نظام بانکی، پولی و اقتصادی، افزود: بهترین نگاه این است که نگاه بومی به عرصه تولید داشته باشند و حوزه دانش بنیان و فناوری در افزایش هرچه بیشتر تولید ناخالص داخلی و جلوگیری از خروج ارز و البته ارزآوری برای کشور موثر باشد.

خاموشی با اشاره به فعالیت مجموعه شتاب دهنده تپش وابسته به سازمان اوقاف و امور خیریه، گفت: این مجموعه پذیرنده ایده‌های علمی مناسب است و اگر در اینجا فناوران مشکل امکانات و فضا داشته باشند سعی خواهیم کرد که برای افزایش هرچه بیشتر زیرساخت‌ها و البته بهره وری، دیگر امکانات موجود در استان تهران را در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی امروز در حال پیشرفت و حرکت به سمت اقتدار هر چه بیشتر در دنیا است اضافه کرد: کسی که صاحب ایده، اندیشه و تولید محصول فناورانه است و می‌تواند به رفاه مردم کمک کند نباید از امکانات لازم و مورد نیاز محروم باشد.

گفتنی است، چهار محصول فناورانه حوزه پزشکی که با بومی سازی آن‌ها از خروج سالانه ۶ میلیون دلار ارز جلوگیری می‌شود با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه توسط شتاب دهنده تپش وابسته به سازمان اوقاف، شامل؛ سیم ارتودونسی دندان برای ارتودودنسی دندان، کلیپس قلبی عروقی برای استفاده در عمل جراحی قلب، بایوپسی فورسپس برای عمل نمونه برداری و شیت شریانی برای عمل قلب، عصر دوشنبه ۲۳ مرداد در محل کارخانه نوآوری شتاب دهنده تپش، رونمایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha