کد خبر 212503
۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱

عروس مدیترانه به شبکه افق می‌آید

عروس مدیترانه به شبکه افق می‌آید

در این هفته، مجموعه‌ای از مستندهای تک قسمتی یا مجموعه‌ای با موضوعات اجتماعی، علمی، فرهنگی و تاریخی از شبکه افق سیما پخش خواهد شد.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ مستند «نیمه پنهان» نیمه شب شنبه تا جمعه ساعت 30 دقیقه بامداد پخش می‌شود و به گفت و گو با خانواده شهدا می‌پردازد.

مستند چهار قسمتی «فرزند امام»، روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت 18:30 از شبکه افق پخش می‌شود؛ این مستند به زندگی شهید علامه عارف حسین الحسینی رهبر شیعیان پاکستان اختصاص دارد که موضوعات و دغدغه‌های امام خمینی (ره) در آن به خوبی به تصویر کشیده شده است.

ساعت 20 روز شنبه و جمعه، قسمت دیگری از مستند «نسل سوم» از شبکه افق پخش می شود. این مستند در اصل پرتره‌ای از فرزندان شهدایی است که در حوزه کار و فعالیت خود افراد موفقی هستند و به نوعی مسیر پدر را طی می‌کنند.

یکشنبه ساعت 20 قسمت دیگری از مجموعه مستند «داستان تحریم» روی آنتن می رود؛ این مجموعه با تهیه‌کنندگی و کارگردانی احمد کشاورز صدیق تولید شده و به تاریخچه چگونگی ایجاد و گسترش تحریم‌ها علیه ایران می‌پردازد.

همان روز قسمت دوم مجموعه مستند «چهارچرخ» ساعت 21 پخش خواهد شد. این مستند با محوریت صنعت خودروسازی در ایران ساخته شده و نگاهی به اتفاقاتی دارد که طی سال‌های اخیر در این صنعت پربحث رقم خورده است.

دوشنبه شانزدهم مرداد قسمت سی و دوم مجموعه مستند «فناورانه» ساعت 20 بر روی آنتن شبکه افق قرار می گیرد. این مستند به بررسی پیشرفت‌های کشور در حوزه فناوری با محوریت شرکت‌های دانش بنیان میپردازد.

مستند روضه های خانگی روزهای شنبه تا سه شنبه ساعت 20:30 پخش می شود.

سه شنبه هفدهم مرداد، مستندی با عنوان «شاید وقتی دیگر» ساعت 20 از این شبکه پخش خواهد شد.

سمت سوم مجموعه مستند «واحه» چهارشنبه ساعت 18:30 از  شبکه افق پخش خواهد شد. این مستند به فعالیت گروه های جهادی در روستاها می پردازد.

همان روز مستندی با عنوان «حجت الله» ساعت 20:30 از این شبکه پخش می شود؛ این مستند در مورد شهید مدافع حرم محسن حججی طرز زندگی و اخلاقیات و دوستان این شهید والا مقام  است.

قسمت دوم مستند «ظهور خانواده مرداک» چهارشنبه ساعت 22 نمایش داده می شود. این مجموعه، گوشه‌ای از امپراتوری رسانه‌ای روپرت مرداک را معرفی و تاثیر آن‌ها بر پشت صحنه بسیاری از رویدادهای جهان را بررسی می‌کند.

«لبنان عروس مدیترانه» عنوان مستند دیگری است که روزهای پنجشنبه و جمعه ساعت 16 بر روی این شبکه نمایش داده می شود.

پنجشنبه قسمت دیگری از مستند«فراز» ساعت 18:30 پخش می شود. این مستند نگاهی بر بیانات رهبر معظم انقلاب در زمینه های مختلف دارد.

همانروز ساعت 22 مستندی با عنوان «بی وتن ها» از شبکه افق پخش می شود. این مستند، روایتی از مواجهه مستقیم با اعضای گروهک تروریستی منافقین در حاشیه دادگاه حمید نوری به کارگردانی حسین شمقدری است.

قسمت های بیستم و بیست و یکم مستند «بی واسطه» روز های پنجشنبه و جمعه ساعت 16 پخش خواهد شد.

قسمت دیگری از مجموعه مستند «آنسوی آشوب» نیز پنجشنبه ساعت 20:30 از شبکه افق پخش خواهد شد و این مستند روایتی از شهدای اغتشاشات اخیر است.

قسمت دیگری از مجموعه مستند 13 قسمتی «رنج ترنج» روز جمعه ساعت 20:30 روی آنتن شبکه افق قرا رمی گیرد و درباره بانوان تاثیرگذار سوریه در زمان جنگ است.

همان روز مستند «دردانه ها» با موضوع خانواده و سبک زندگی ایرانی اسلامی ساعت 18:30 روی آنتن شبکه افق می نشیند.

جمعه ساعت 22 مستندی با عنوان «کاپرا کجاست» از این شبکه به نمایش گذاشته می شود و به واکاوی جایگاه امید در سینمای ایران می‌پردازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha