کد خبر 212406
۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۱

جلسه سرنوشت‌ساز علیرضا بیرانوند و پرسپولیس در کمیته انضباطی

جلسه سرنوشت‌ساز علیرضا بیرانوند و پرسپولیس در کمیته انضباطی

علیرضا بیرانوند بعد از برد پرسپولیس مقابل آلومینیوم اراک در هفته اول لیگ برتر، گفت: از مسئولان فدراسیون می‌پرسم که یک هفته بازی را عقب انداختند؛ به نظرم اگر ۳ هفته بازی را عقب می‌انداختند یک استادیوم می‌ساختند!

به گزارش ورزشی حیات؛ علیرضا بیرانوند بعد از برد پرسپولیس مقابل آلومینیوم اراک در هفته اول لیگ برتر، گفت: از مسئولان فدراسیون می‌پرسم که یک هفته بازی را عقب انداختند؛ به نظرم اگر ۳ هفته بازی را عقب می‌انداختند یک استادیوم می‌ساختند! وقتی در یک هفته ورزشگاه آزادی را خراب کردند پس می‌توانند در ۳ هفته ورزشگاه را بسازند! در این یک هفته‌ای که لیگ را عقب انداختند چه چیزی را درست کردند؟ موضوع دیگر درباره آقای درویش است. اگر بهانه سکو بیاورند تا هفته هشتم بدون تماشاگر بازی می‌کنیم! از آقای درویش خواهش می‌کنم فکری کند. ما میزبانی در آزادی را نمی‌خواهیم؛ دوست داریم هواداران کنار ما باشند.

اما شاید تندترین بخش صحبت‌های علیرضا بیرانوند جایی بود که مهدی تاج را خطاب قرارداد و اظهار داشت: تیمی که سال قبل ۳ قهرمانی آورده باید در این شرایط بازی کند؟ این بازی با بازی دوستانه برای ما فرقی نداشت. آقای تاج! چطور به خودتان اجازه دادید اولین بازی لیگ برای تیمی که ۳ قهرمانی آورده این‌طور برگزار شود؟ این چه نظمی است؟ درویش اصلا کوتاه نیاید. هفته سوم با ذوب‌آهن اینجا بازی نمی‌کنیم. چمن اینجا هم به درد ما نمی‌خورد. چمن شهرهای بیرون تهران بهتر از آزادی است. درخواست من از درویش این است جایی بازی کنیم که هوادار بیاید. همه بازیکنان در رختکن گفتیم که هفته سوم در استادیوم آزادی بازی نمی‌کنیم. ما با هوادار می‌خواهیم نتیجه بگیریم. در نیمه دوم دیدید آلومینیوم چه فشاری روی ما آورد. حمایت آن‌ها به ما انگیزه می‌دهد.

بلافاصله پس از این اظهارات، با اعلام سایت رسمی فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی، علیرضا بیرانوند به دلیل نقض ماده ۷۱ مقررات انضباطی و به جهت ادای توضیحات به کمیته انضباطی فدراسیون دعوت شد. قراراست فردا (یک‌شنبه) علیرضا بیرانوند به همراه وکیل خود و نماینده حقوقی باشگاه پرسپولیس در جلسه سرنوشت‌ساز کمیته انضباطی شرکت کند.

از فدراسیون فوتبال خبر می‌رسد که مهدی تاج به‌شدت از مصاحبه بازیکن ملی‌پوش پرسپولیس علیه خودش شاکی است. از طرفی برخی نزدیکان رئیس فدراسیون به مهدی تاج توصیه کرده‌اند پدرانه وساطت کند و اجازه ندهد گلر ملی‌پوش پرسپولیس محروم شود اما...

پس از دربی برگشت فصل گذشته کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال آرای خود را در خصوص پرونده‌های دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اعلام کرد که در آن آمده بود: در خصوص شکایت باشگاه استقلال از علیرضا بیرانوند دروازه‌بان تیم پرسپولیس بابت رفتار ایشان پس از بازی دو تیم در تاریخ سوم اردیبهشت و در هفته بیست‌وهفتم رقابت‌های لیگ برتر، با توجه به مجموع اوراق و محتویات پرونده که مبین به رفتار غیرورزشی متشکی پس از پایان مسابقه دو تیم می‌باشد، به استناد ماده ۶۴ مقررات انضباطی مصوب سال ۱۳۹۷ و با در نظر گرفتن سوابق بازیکن فوق‌الذکر با رعایت ماده ۹۴ از مقررات، بیرانوند به یک جلسه محرومیت تعلیقی به مدت یک سال و پرداخت مبلغ ۳میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شد.

این احتمال وجود دارد با توجه به مصاحبه اخیر، محرومیت یک جلسه‌ای و تعلیقی علیرضا بیرانوند فعال شود. به هر روی مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون شاید بتواند روی این رأی تأثیر بگذارد و باید منتظر ماند و دید او علیرضا بیرانوند را می‌بخشد یا این‌که...

نکته قابل تأمل آن‌که تیم پرسپولیس پس از جدایی قرضی احمد گوهری در دیدار با آلومینیوم اراک امیررضا رفیعی جوان را به عنوان ذخیره علیرضا بیرانوند روی نیمکت نشانده بود. درصورت محرومیت احتمالی بیرانوند، تیم پرسپولیس و یحیی گل‌محمدی با دردسر بزرگی در تبریز و مصاف با تراکتور روبه‌رو خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha