کد خبر 211922
۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۳

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان کرمان:

جامعه بدون رسانه منتقد، جامعه بدون بالندگی است

جامعه بدون رسانه منتقد، جامعه بدون بالندگی است

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان کرمان تأکید کرد: جامعه بدون مطبوعات و رسانه منتقد، جامعه بدون بالندگی است.

به گزارش گروه استان های حیات؛ حجت‌الاسلام علی توکلی امروز ۱۷ مردادماه در نشست خبری در رفسنجان، با گرامیداشت روز خبرنگار اظهار کرد: رسانه‌ها هم می‌توانند به جامعه امید و بالندگی بدهند و از سوی دیگر می‌توانند ناامیدی، وادادگی و سرخوردگی القا کنند.

وی افزود: رسانه‌های ملی کشورهای دیگر و رسانه‌های بین‌المللی مخصوصا آنها که به رژیم صهیونیستی و نظام غرب وابسته هستند، تماما دنبال آن هستند که اخبار مورد نظر خودشان را به ملت‌ها مخابره کنند.

توکلی بیان کرد: در جنگ نرم و فضای مجازی عمدتا با تبلیغات گسترده باورهای مردم کشورها را عوض کردند تا بتوانند آنها را همراه خود کنند، اوکراین و چندین کشور آسیای میانه دچار همین مسئله شدند.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان کرمان با بیان این‌که رسانه‌های معاند در مورد جمهوری اسلامی کاستی‌ها و کمبودها و نواقص را آنچنان بزرگ جلوه می‌دهند که گویا نظام خدمتی نکرده و ناکارآمد است، گفت: از طرفی موفقیت‌ها را کوچک جلوه می‌دهند و بعضا شک و تردید ایجاد می‌کنند.

توکلی یادآور شد: جامعه بدون مطبوعات و رسانه منتقد، جامعه بدون بالندگی است. در این صورت فکر می‌کنند همه چیز خوب و بدون نقص است و بنابراین این جامعه بالندگی نخواهد داشت. مردم رفتار و گفتار مسئولان را رصد می‌کنند، خبرنگار با هنر خود باید بداند انتقاد وی به نفع چه کسی است و چه فایده‌ای دارد.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان کرمان انتقادپذیری را یک کمال و انتقادگری را یک هنر برشمرد و گفت: خبرنگاران در خبرهای خود بی‌طرفی و صداقت را به‌عنوان اصولی مهم سرلوحه قرار دهند. همچنین انتقادگر باشند، انتقاد یعنی تلنگر به مسئولان برای اصلاح جامعه نه تخریب آن.

توکلی با اشاره به درپیش بودن انتخابات، با تاکید بر نقش مهم مطبوعات در تشویق مردم به مشارکت، تصریح کرد: دشمن روی انتخابات سرمایه‌گذاری کرده اما علی‌رغم مشکلات و انتقاداتی که هست، بی‌اثر کردن تبلیغات دشمن و حفظ کشور یک ضرورت است.

وی عنوان کرد: خبرنگار در بیان اخبار، امنیت و آرامش اجتماعی را مدنظر قرار دهد و از تحریف واقعیات، تخریب و القاء ناامیدی بپرهیزد چراکه برای جامعه یک ضدارزش‌ است.

به گفته وی، القاء ناامیدی به جامعه، موتور حرکت در مسیر پیشرفت جامعه را کند کرده و زمینه پیشرفت دشمن در اهدافش را فراهم می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha