کد خبر 211895
۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷

خبرنگاران در مسیر منافع ملی روایت درست را به جامعه ارائه کنند

خبرنگاران در مسیر منافع ملی روایت درست را به جامعه ارائه کنند

وزیر امور اقتصادی و دارایی در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار گفت: خبرنگاران همکاران ما در حوزه اقتصادی کشور هستند و به عنوان قدرت موثر در توسعه به شمار می‌روند.

‌به گزارش گروه اقتصادی حیات، احسان خاندوزی، امروز در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار برگزار شد، اظهار کرد: رسانه‌ها جزئی از فرایند تصمیم‌گیری دولت و مجلس هستند و هم‌تراز و به موازات کسانی که در دولت و مجلس زحمت کشور را می‌کشند، رسانه‌ها هم پا به پای آنها حرکت می‌کنند.

وی گفت:‌ خبرنگاران برای هر یک از دستگاه‌ها اثرگذار هستند و تصمیم‌های غلط و خلأهای مدیریتی را آشکار می‌کنند.

به گفته وزیر امور اقتصادی و دارایی، مردم عموما به گزارش‌های خبرنگاران به دیده اعتماد نگاه می‌کنند و با گسترش رسانه‌های نوین، اقبال مردم به رسانه‌های  جدید بیشتر شده است و در حال حاضر عنصری به عنوان روایت سازنده در رسانه‌ها مطرح شده است.

سخنگوی اقتصادی دولت، همچنین گفت: یک تلقی کاملاً درست سیاسی شکل گرفته که ما در مسیری که کار می‌کنیم، باید به فکر منافع مردم و کشور باشیم و نه اینکه فقط منافع گروه خود را در نظر بگیریم. بنابراین باید بدانیم گزارش‌هایی که ارائه می‌کنیم، به نفع مردم و کشور است، نه صرفا به نفع گروه خاصی باشد.

وزیر اقتصاد اظهار داشت: پیش فرض جامعه ایران این است که گزارشی که خبرنگاران ارائه می‌کنند، مورد اعتماد مردم قرار می‌گیرد و عمده مردم خودشان را بی‌نیاز از تحقیق در مورد این گزارش‌ها می‌دانند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: خبرنگاران در مسیر پاسداشت حقیقت و منافع ملی و کشور روایت درست را به جامعه ارائه کنند تا مردم از آن منتفع شوند.

به گفته وی، سرمایه اجتماعی رسانه‌ها اعتماد مردم است و باید در جهت حفظ این سرمایه بیشتر کوشا باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha