کد خبر 211788
۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۴:۳۰

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشور در گفتگو با «حیات»؛

بهره‌برداری هواپیماهای زمین‌گیر مهمترین هدف سازمان هواپیمایی است/ تعمیر هواپیماهای زمین‌گیر در داخل کشور

بهره‌برداری هواپیماهای زمین‌گیر مهمترین هدف سازمان هواپیمایی است/ تعمیر هواپیماهای زمین‌گیر در داخل کشور

محمدی‌بخش، گفت: احیاء و برگرداندن هواپیماهای زمین‌گیر در کشور به چرخه استفاده و بهره‌برداری، از مهمترین اهداف مهم سازمان هواپیمایی کشور است. ما بالای 24 ماه است که هیچ موتور و هواپیمایی را برای تعمیر به خارج از کشور نمی‌فرستیم و به دنبال گسترش ظرفیت‌های خود هستیم، تا تمامی این هواپیماها به مراکز تعمیراتی اعزام شده و به مرور زمان به چرخه استفاده برگردند.

محمد محمدی‌بخش، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشور، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی حیات، گفت: کلمه فرسودگی در ناوگان هواپیمایی، اساسا نارست بوده و ما چیزی به نام فرسودگی در ناوگان هواپیمایی کشور نداریم.

به گفته رئیس سازمان هواپیمایی کشور، تمامی ناوگان‌هایی هوایی که امروزه در حالت فعالیت بوده و پرواز می‌کنند، جزء ناوگان‌های به‌روز و استاندارد هستند.

محمدی بخش در ادامه افزود: 139 فروند هواپیما از دو سال به بالا، به عبارتی از دو سال تا پنج سال، پنج سال تا ده سال تا پانزده سال و پانزده سال به بالا، زمین‌گیر هستند. یعنی 139 فروند هواپیما، بیش از دو سال زمین‌گیر هستند که بخش عمده این امر به علت اعمال تحریم‌های جهانی علیه کشورمان و به تبع آن عدم تامین قطعه است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور، همچنین اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به نهضت تامین قطعه‌ای که دنبال شد و بحث تاب‌آوری صنعت، بخشی از اینها را برنامه‌ریزی کردیم تا در قالب  یک بازده زمانی مشخص، آنهایی را که قابلیت برگشت به چرخه استفاده و بهره‌برداری را دارند، به چرخه برگردانیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی، با اشاره به اهداف مهم سازمان هواپیمایی کشوری، تصریح کرد: احیاء و برگرداندن هواپیماهای زمین‌گیر در کشور به چرخه استفاده و بهره‌برداری، از مهمترین اهداف مهم سازمان هواپیمایی کشور است.

محمدی بخش با تاکید بر اینکه، تمامی شرکت‌های هواپیمایی امکان واردات قطعات مورد نیاز خود را برای تعمیر و نگهداری هواپیما در شرکت‌های خود دارند، گفت: موضوع تامین نقدینگی شرکت‌های هواپیمایی، با هدف تامین قطعات و نهضت تامین قطعات دفتر طراحی مراکز تامیرات است.

وی در پایان عنوان کرد که ما بالای 24 ماه است که هیچ موتور و هواپیمایی را برای تعمیر به خارج از کشور نمی‌فرستیم و به دنبال گسترش و اضافه کردن ظرفیت‌های خود هستیم، تا تمامی این هواپیماها به مراکز تعمیراتی اعزام شده و به مرور این تعداد هواپیماهای زمین‌گیر، به چرخه استفاده برگردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha