کد خبر 211717
۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰

رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه استان:

ام‌المصائب لرستان بیکاری است/ چالش لرستان سیل و خشکسالی است

ام‌المصائب لرستان بیکاری است/ چالش لرستان سیل و خشکسالی است

رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان گفت: ام‌المصائب استان با وجود منابع کشاورزی، طبیعی و نیروی انسانی بیکاری است.

به گزارش گروه استان های حیات؛ علی حقی‌زاده امروز ۱۵ مرداد ماه در آیین افتتاح اندیشکده حکمرانی در دانشگاه لرستان که در محل سالن جلسات این دانشگاه برگزارشد، اظهار کرد: حقوق و مزایای اساتید دانشگاه لرستان اندک است و شاید یکی از عوامل بی‌انگیزگی اساتید همین موضوع باشد و ضرورت دارد این موضوع برطرف شود.

وی در ادامه ام‌المصائب جامعه لرستان را بیکاری دانست و با بیان اینکه بیکاری در این استان با وجود این همه پتانسیل به لحاظ منابع کشاورزی، منابع طبیعی، آب و نیروی انسانی که وجود دارد به خاطر عدم اجرای  درست قانون است، افزود: در بحث حقابه در استان مظلوم واقع شدیم، لرستان با وجود اینکه تولید کننده آب است اما حق برداشت را ندارد و مهاجرت جوانان این دیار به همین موضوع حقابه برمی‌گردد.

رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان با بیان اینکه یکی از سرفصل‌های مرکز پژوهش مجلس شورای اسلامی مساله آب است، گفت: در لرستان در خصوص آب( تخصیص و حقابه) و محیط زیست خیلی تحقیق و پژوهش در دانشگاه لرستان انجام شده و به راهکارهایی برای استفاده بخش اجرا رسیدیم و حتی نتیجه این تحقیقات به نمایندگان استان ارائه شده است و ضرورت دارد به این مساله پرداخته و حل شود.

حقی زاده در ادامه یکی دیگر از چالش‌های لرستان را سیل و خشکسالی بیان کرد و با اشاره به اینکه همزمان یک سال ترسالی داریم و یک سال خشکسالی و این به دلیل تنوع آب و هوایی و اقلیمی خدادای است اما از این ظرفیت به خوبی استفاده نکردیم، اضافه کرد:یکی دیگر از چالش‌های استان تداخل اراضی منابع طبیعی است که در این راستا قانون خوب داریم اما به بدرستی اجرایی نمی‌شود.

وی افزود: قانون تداخل اراضی منابع طبیعی مشکلاتی را برای کشاورزان ایجاد کرده و چنانچه این قانون نقصی دارد باید اصلاح شود و یا به درستی اجرا شود.

رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان با بیان اینکه در مجلس برخی از مصوبات علمی نیستند؛ به عنوان مثال انتقال آب از استان‌های مرکزی کشور به سیستان و بلوچستان موضوعی سیاسی است، گفت: مصوباتی که روی آنها بحث می‌شود به جای اینکه علمی باشد سیاسی است؛ ندادن حقابه لرستان موضوعی سیاسی است.

حقی‌زاده بیان کرد: درست است که ایران یک تن واحده هستند اما آیا انتقال آب لرستان به استان قم، بازخوردی برای لرستان داشت؟ حداقل  یک بازخوردی نداشت و در این راستا توازنی ایجاد نکردند.

وی با گلایه‌مندی از برخی انتصابات در بخش اجرایی استان، اظهار کرد: متاسفانه انتصابات در بخش اجرا انتصابات درستی نیست و در برخی جاها انفجار کوتوله‌ها رخ داده و به همین دلیل فرهیختگان استان ناراحت هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha