کد خبر 211305
۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۸

مینگ‌-چی کو: چت‌بات هوش مصنوعی اپل از رقبای خود بسیار عقب‌تر است

مینگ‌-چی کو: چت‌بات هوش مصنوعی اپل از رقبای خود بسیار عقب‌تر است

کو باور دارد که اپل GPT هنوز آمادگی کافی را ندارد و به این زودی‌ها روی قیمت سهام اپل تأثیری نخواهد داشت.

به گزارش گروه وبگردی حیات؛ ماه گذشته بلومبرگ در گزارشی گفته بود که اپل برای رقابت با ChatGPT در حال توسعه چت‌بات هوش مصنوعی خود با نام «اپل GPT» است و سپس در این ماه گفته شد که کارمندان غول سازنده آیفون در حال استفاده از چت‌بات Apple GPT هستند. حالا براساس گزارش یک منبع معتبر دیگر، ظاهراً این چت‌بات به این زودی‌ها عرضه نخواهد شد.

مینگ-چی کو، تحلیلگر محصولات اپل در پست جدیدی انتظاراتش از روندهای مثبت و منفی قیمت سهام اپل در ماه‌های آینده را شرح داد. براساس این پست، کو باور دارد که اپل GPT هنوز آمادگی کافی را ندارد و به این زودی‌ها روی قیمت سهام اپل تأثیری نخواهد داشت.

کو نظرات خود را با اشاره به گزارش درآمد سه‌ماهه اپل بیان کرده است که پس از بسته شدن بازار روز پنجشنبه منتشر می‌شود. او می‌نویسد:

«اپل در زمینه پیشرفت هوش مصنوعی مولد خود به‌طور قابل‌توجهی از رقبا عقب‌تر است، بنابراین انتظار ندارم که در گزارش درآمدی خود زیاد درباره هوش مصنوعی صحبت کند.»
با این وجود، ظاهراً گزارش کو با گفته‌های قبلی «مارک گورمن»، روزنامه‌نگار بلومبرگ در تناقض است. او با استناد به منابع خود گفته بود که اپل قصد دارد سال آینده «برنامه مهمی درباره هوش مصنوعی» داشته باشد.

دستگاه‌های اپل به هوش مصنوعی مجهز می‌شوند؟
کو در ادامه گزارش خود همچنین اشاره کرده که در حال حاضر هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان دهد محصولات سخت‌افزاری اپل در سال 2024 به هوش مصنوعی مجهز خواهند شد.
مینگ‌-چی کو: چت‌بات هوش مصنوعی اپل از رقبای خود بسیار عقب‌تر است
البته اظهارات کو درباره شرکتی مثل اپل شاید چندان تعجب برانگیز نباشد. غول سازنده آیفون که همچنین اخیراً از هدست واقعیت ترکیبی اپل ویژن پرو به‌عنوان یک محصول کاملاً جدید رونمایی کرده، تقریباً هیچوقت فناوری جدیدی را به‌طور آزمایش‌نشده و با عجله به بازار عرضه نمی‌کند. در عوض ترجیح می‌دهد تا محصول بالارده خود را دیرتر از شرکت‌های دیگر معرفی کند.

همچنین با توجه به نگرانی‌هایی که در مورد حریم خصوصی کاربران و روش‌های جمع‌آوری داده‌ها توسط مدل‌های هوش مصنوعی وجود دارد، چندان دور از انتظار نیست که اپل قصد داشته باشد برای رسیدن به درک صحیحی از هوش مصنوعی، زمان کافی را به توسعه آن اختصاص دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha