کد خبر 210973
۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳

۹۱.۷ درصد از کل چک‌های مبادله‌شده در سامانه چکاوک وصول شد

۹۱.۷ درصد از کل چک‌های مبادله‌شده در سامانه چکاوک وصول شد

بانک مرکزی اعلام کرد: براساس آمار چک‌های مبادله‌ای در خردادماه سال ۱۴۰۲ بیش از ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار فقره چک به ارزشی حدود ۵۰۳۶ هزار میلیارد ریال مبادله شد.

به گزارش گروه اقتصادی حیات، بانک مرکزی اعلام کرد: طی خرداد ماه ۱۴۰۲، ۹۱.۷ درصد از کل چک‌های مبادله‌شده در سامانه چکاوک وصول شده است. این نسبت از نظر مبلغی نیز معادل ۸۸.۴ درصد است.

درصد تعداد و مبلغ چک‌های وصول‌شده در ماه قبل از آن (اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲) به ترتیب معادل ۹۲.۲ درصد و ۸۹.۳ درصد بوده است. همچنین این نسبت در ماه مشابه سال قبل به ترتیب برابر ۹۰.۵ درصد و ۸۹.۱ درصد بوده است.

از ابتدای مهرماه، چک‌های قدیمی فقط در بانک خودشان پذیرفته می‌شوند

پیشتر بانک مرکزی در بخشنامه شماره ۷۹۹۶۶ در تاریخ ۱۴۰۲/۴/۷ به شبکه بانکی اعلام کرد از ابتدای مهرماه سال جاری، چک‌های قدیمی (چک‌های بدون نیاز به ثبت و تایید در سامانه صیاد) فقط در شعب بانک‌های صادرکننده دسته چک پذیرفته می‌شوند و دارندگان این دسته‌چک‌ها در فرصت باقی‌مانده می‌توانند به شعب خود مراجعه کرده و دسته‌چک صیادی جدید دریافت کنند.

در همین زمینه لازم به ذکر است چک‌های جدید بنفش‌رنگ که الزام ثبت و تایید در سامانه صیاد دارند مورد اقبال عمومی بوده و ۸۸.۴ درصد چک‌های مبادله‌شده از چک‌های جدید بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha