کد خبر 210872
۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲

کاظم اولیایی در گفتگو با «حیات»:

استقلال باید به جای مدیریت هزینه به سازندگی روی بیاورد/ ورود استقلال به فرابورس از اولش هم اشتباه بود

استقلال باید به جای مدیریت هزینه به سازندگی روی بیاورد/ ورود استقلال به فرابورس از اولش هم اشتباه بود

مدیرعامل اسبق استقلال به انتقاد از عملکرد سازمان خصوصی سازی در تصمیمات مدیریتی و اقتصادی برای استقلال پرداخت.

کاظم اولیایی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص وضعیت این روزهای باشگاه استقلال اظهار داشت: ما در کمیته پیشکسوتان نظرات و راهکارهای خودمان را به مجموعه باشگاه استقلال انتقال دادیم و در حال حاضر هم شرایط نسبت به گذشته کمی بهتر شده است. تمرینات از سر گرفته شده و اوضاع کمی آرام شده است و به نظر وضعیت به سمتی پیش می‌رود که آرامش به استقلال بر می‌گردد و به زودی اوضاع طبق روال عادی جلو می‌رود و جای نگرانی نیست.

وی در مورد وضعیت نقل و انتقالات استقلال هم توضیح داد: هوادار بابت عدم جذب ستاره ناراحت است و این دیدگاه هواداری است ولی اگر بخواهیم از جنبه مدیریتی نگاه کنیم باشگاه‌هایی مثل استقلال و پرسپولیس باید به سمت سازندگی بروند و از مصرف گرایی دوری کنند و این هم از لحاظ اقتصادی و هم از لحاظ فنی به صرفه است و شاید در کوتاه مدت اثر منفی داشته باشد ولی در دراز مدت اثر مثبت و طولانی در پی خواهد داشت و نباید باشگاه را به سمت تصمیمات احساسی ببریم.

مدیرعامل اسبق آبی‌ها در ادامه گفت: استقلال این فصل هم از لحاظ مدیرعامل و هم از لحاظ سرمربی با نیروهای جوان و تازه نفس پا به میدان می‌گذارد و این جوانگرایی در مدیریت و کادرفنی پوئن مثبتی می‌تواند باشد که آینده باشگاه را تضمین می‌کند. هم خطیر مدیر با دانشی است و هم جواد نکونام مدارج را به مرور طی کرده و اصولی به نیمکت استقلال رسیده و این دو نفر انتخاب‌های مناسبی برای پست‌هایی هستند که در آن حضور دارند.

اولیایی در مورد ماجرای سقف قرارداد باشگاه ها هم خاطرنشان کرد: اینکه یک باشگاه باید بودجه سالیانه مشخص، محل تامین مشخص و هزینه مشخص و تضمین پرداخت داشته باشد از اصول اولیه باشگاه داری است و اصلاً نیازی نیست که فدراسیون بخواهد به این موارد ورود کند و خود مجامع باشگاه‌ها باید به این موارد ورود کرده و روی آن چفت و بست بگذارند و اینطور نباشد که بی حساب و کتاب هزینه شود و بدهی انباشته شود و کسی هم پاسخگو نباشد. تا امروز حتی یک نفر هم بابت عدم پرداخت تعهداتش مواخذه نشده و مشکل اصلی این است که من نوعی وقتی پای برگه‌ای را امضا می‌کنم باید نسبت به مفاد آن متعهد باشم و اگر نتوانستم به آن عمل کنم بابتش پاسخگو باشم.

وی در رابطه با بدهی 800 میلیاردی استقلال و بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی هم خاطرنشان کرد: سو مدیریت سازمان خصوصی سازی استقلال را به اینجا رسانده و باید بابتش پاسخگو باشد. ما از ابتدا هم گفتیم ورود استقلال و پرسپولیس به فرابورس به این شکل زیان خالص است و هیچ آورده‌ای ندارد. اینکه شما چند صد میلیارد از کف خیابان و از دست مردم پول جمع می‌کنی و الان دو باشگاه بالای 1000 میلیارد تومان مقروض و بدهکار هستند. پرسپولیس هم فکر نمی‌کنم اوضاعش بهتر از استقلال باشد ولی آنها مدیریت می‌کنند و اجازه نمی‌دهند اخبار این چنینی‌شان به بیرون درز کند و این کار خوبی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha