کد خبر 210893
۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳

«حیات» گزارش می‌دهد؛

چهار روز تا شروع لیگ بیست و سوم/ در انتظار ماراتن جذاب فوتبالی

چهار روز تا شروع لیگ بیست و سوم/ در انتظار ماراتن جذاب فوتبالی

لیگ برتر فوتبال ایران چهار روز دیگه شاهد افتتاحیه بیست و سومین دوره خودش خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ بیست و سومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران تا 4 روز دیگر و در روز پنجشنبه 12 مردادماه آغاز خواهد شد و جذاب‌ترین ماراتن فوتبالی ایران بار دیگر از سر گرفته می‌شود. این رقابت‌ها با توجه به نقل و انتقالات و تغییراتی که در کادر مدیریت، کادرفنی و جمع بازیکنان تیم‌ها شکل گرفته متفاوت از فصل گذشته است و البته مرموز بودن این تغییرات به جذابیت این مسابقات کمک خواهد کرد.

مسابقات در دو روز پنجشنبه 12 و جمعه 13 مرداد آغاز خواهد شد و هفته نخست آن به پایان خواهد رسید تا جدول هفته نخست لیگ برتر بر اساس نتایجی که حاصل می‌شود شکل بگیرد. به این بهانه به بررسی وضعیت تیم‌های لیگ برتری در آستانه شروع دوباره بازی‌ها پرداختیم.

سپاهان و تراکتور؛ دو مدعی خارج از پایتخت

اگر چه حدس اینکه کدام تیم‌ها امسال مدعی هستند از الان خیلی اصولی نیست ولی با توجه به شرایط می‌توان دست به گمانه‌زنی زد و گمانه‌زنی‌ها هم نشان می‌دهد دو تیم مدعی جدی این فصل از رقابت‌ها خارج از پایتخت هستند. سپاهان که نزدیک‌ترین تعقیب کننده پرسپولیس در فصل گذشته بود، امسال خریدهای خوبی داشته و شاکله اصلی تیمش را هم حفظ کرده و تقریباً هیچ بازیکن مهمی را از دست نداده است و توانسته نفرات مهمی از جمله کاوه رضایی و عیسی آل کثیر و رضا شکاری و هادی محمدی و رضا اسدی را هم جذب کند تا با تیم کامل‌تری از قبل به مصاف حریفان برود. از سوی دیگر تراکتور هم که با خمس اسپانیایی فصل خوبی را داشت، امسال از تیم‌های خوب نقل و انتقالات بوده و فعالیت قابل توجهی در جذب ستاره‌های کلیدی داشته که از جمله آن می‌توان به حسین پورحمیدی، شجاع خلیل زاده، سیامک نعمتی و سعید آقایی اشاره کرد. این دو باشگاه برخلاف استقلال و پرسپولیس موفق شدند به اردوی خارجی هم بروند و آماده سازی پیش فصل ایده آلی داشته باشند.

پرسپولیس؛ دفاع سخت از عنوان قهرمانی

اوضاع پرسپولیس برای فصل جدید به اندازه فصل  قبل خوب نیست و شاید این را بتوان در قدرت گرفتن دو تیم دیگر دانست. شرایط سرخپوشان بهتر از رقیب سنتی یعنی استقلال است ولی آنها هم مشکلات خاص خودشان را دارند. برخلاف نظر گل محمدی هنوز مهاجم و گلر ذخیره این تیم جذب نشده و قرار است با بازیکنان خارجی این جاهای خالی پر شوند ولی هنوز خبری از جذب این نفرات نیست. از سوی دیگر اردوی ترکیه پرسپولیس هم لغو شد تا یحیی گل‌محمدی شرایط ایده‌آلی که به دنبال آن بود را در اختیار نداشته باشد و پیش فصل این تیم در رقابت با سپاهان و تراکتور وضعیت مناسبی را سپری نکند.

استقلال؛ اوضاع خوب نیست

اوضاع استقلال در میان سایر تیم‌های مدعی می‌توان گفت نامناسب‌تر از بقیه است. آنها نه نقل و انتقالات جالبی از لحاظ اضافه کردن بازیکنان جدید داشتند و اکثر نفرات مد نظر نکونام جذب نشدند تا او به ناچار سراغ فهرست دوم و سوم خودش برود. علاوه بر ناکامی در جذب نفرات جدید، استقلالی‌ها در حفظ ستاره‌های کلیدی فصل گذشته خودشان هم ناکام بودند و سیلوا، غلامی، محبی و قایدی را از دست دادند و نفرات جایگزین مناسبی به جایشان جذب نشدند. این تنها مشکل استقلالی‌ها نیست و آنها با 800 میلیارد تومان بدهی و پنجره بسته با معوقات بازیکنان خود روبرو بوده و چند جلسه تمرینات آبی‌پوشان در هفته گذشته هم تعطیل شد تا بدترین پیش فصل ممکن در شروع کار نکونام برایا ین تیم رقم بخورد.

گل گهر را دست کم نگیرید

چهار ضلعی مدعیان قهرمانی در این فصل از لیگ برتر می‌تواند یک میهمان ناخوانده هم داشته باشد. گل گهر سیرجان هم چراغ خاموش تیم خوبی تا اینجای کار بسته و می‌تواند با عملکرد خوبی که دارد یک مدعی قهرمانی در فصل جدید باشد و فراتر از انتظارها ظاهر شود. سرمربی یونانی این تیم که جانشین قلعه‌نویی شده است هم رزومه خوبی دارد و در کنار بازیکنان قابل توجهی که خریده تیم قابل توجه و قابل اعتنایی در فصل جدید است و باید دید چطور عمل می‌کنند.

سایرین

فولاد خوزستان، نساجی مازندران، مس رفسنجان، آلومینیوم اراک و پیکان 5 تیمی هستند که می‌توانند گزینه‌های میانه جدول و در جنگ برای استفاده از اندک شانس کسب سهمیه باشند. این تیم‌ها نه اوضاع خیلی بدی دارند که بخواهند برای ماندن بجنگند و نه پتانسیل رقابت با مدعیان در آنها دیده می‌شود و گزینه های خوبی برای میانه جدول محسوب می‌شوند.

خطر سقوط

شمس آذر قزوین و استقلال خوزستان دو تیمی هستند که به تازگی لیگ برتری شدند و تجربه نشان می‌دهد تیم‌های تازه صعود کرده پتانسیل بالایی برای سقوط دوباره دارند و یارگیری استقلال خوزستان و شمس آذر هم به قدری خوب نبوده که آنها را از میان گزینه‌های سقوط حذف کنیم و ممکن است دوباره فصل بعد مجبور به بازی در لیگ یک باشند. در کنار این تیم‌ها، صنعت نفت آبادان و ملوان و هوادار و ذوب آهن 4 تیمی هستند که ممکن است با کمی لغزش و عملکرد ضعیف شانه به شانه تیم‌های پایین جدول قرار بگیرند. البته این ها گمانه زنی است و چه بسا تیم‌هایی باشند که فراتر از حد انتظار یا ضعیف‌تر از پیش بینی ها ظاهر شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha