کد خبر 210770
۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶

ضرورت دانش‌بنیان کردن بخش کشاورزی توام با بهره‌وری

ضرورت دانش‌بنیان کردن بخش کشاورزی توام با بهره‌وری

معاون وزیر جهاد دانش‌بنیان کردن بخش کشاورزی توام با بهره‌وری را از راهبردهای مهم سازمان برشمرد.

به گزارش گروه اقتصادی حیات، سیدمجتبی خیام‌نکویی در نشست شورای تحقیقات سازمان با تاکید بر لزوم ایفای نقش بهره‌وری سازمان تات با توجه به مسئولیت بهره‌وری در تمامی حوزه‌های کشاورزی، دانش‌بنیان کردن بخش کشاورزی توام با بهره‌وری را به عنوان یکی از مهم‌ترین محورهای راهبردی سازمان، موسسات و مراکز تحقیقاتی تابعه دانست.

او افزود: با توجه به اینکه تکلیف بهره‌وری در وزارت جهاد کشاورزی به این سازمان داده شده است انتظار می‌رود که همه موسسات هم به صورت حوزه تخصصی خود و هم به صورت اشتراکی با یکدیگر برای بهره‌وری برنامه، مشارکت و تعامل داشته باشند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اذعان بر اینکه سازمان تات خط مقدم پاسخگو بودن به حل مشکلات بخش کشاورزی است، گفت: مقام عالی وزارت از تات انتظار دارد به صورت تخصصی در حوزه‌های تحلیلی ورود کند که با ارائه تحلیل‌ها از داده‌ها راهنما و نقش‌آفرین باشد و امروز مهمترین ماموریت سازمان افزایش بهره‌وری و دانش‌بنیان کردن بخش کشاورزی است.

در این نشست، مریم حسینی رئیس موسسه تحقیقات برنج کشور گزارش جامع تحلیلی در حوزه برنج را ارائه و تاکید کرد: این چنین گزارش‌هایی می‌تواند به عنوان بستری برای برنامه‌ریزی‌های بعد باشد.

او در این گزارش توجه به تغییرات اقلیمی در جهان و کشور، آسیب به نهاده‌های اصلی کشاورزی آب و خاک و همچنین عدم آینده‌پژوهشی اشاره کرد.

در ادامه این نشست، حسین جعفری معاون پژوهش و فناوری سازمان تات، توجه به ایجاد و تولید داده‌های واقعی در حوزه تولیدات کشاورزی را به عنوان یکی از راهبردهای برنامه‌ریزی و رفع چالش در بخش کشاورزی دانست.

در این جلسه روسای موسسات به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات برای تقویت برنامه‌ریزی و گزارش‌های تحلیلی پرداختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha