کد خبر 210758
۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵

پدر شهید حامدضابط در گفتگو با «حیات»:

پسرم خدمت کردن به دیگران را دوست داشت / حامد شب اول محرم شهید شد

پسرم خدمت کردن به دیگران را دوست داشت / حامد شب اول محرم شهید شد

پدر شهیدحامدضابط گفت: پسرم در شب اول محرم سال 1399در درگیری با قاچاقچیان به شهادت رسید، او مسیری را که انتخاب کرده بود را دوست داشت، اینگونه نبود که ما او را بفرستیم، خودش علاقه زیادی داشت که در این راه قدم بردارد.

محمود رضا ضابط پدر شهید مدافع وطن حامدضابط در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات، بیان داشت: حامد متولد سال 1378 بود، او در شب اول محرم سال 1399در درگیری با قاچاقچیان به شهادت رسید. پسرم مسیر خدمت به مردم را دوست داشت، اینگونه نبود که ما او را بفرستیم، خودش علاقه زیادی داشت که در این راه قدم بردارد.

وی افزود: حامد از همان ابتدا در هیئت‌ها حضور داشت. او بنیانگذار هیئت علم و جهان حضرت علی اصغر (ع) در نظام آباد است، دوستانش هنوز پرچم را برپا می‌کنند، حامد در این مسیرخیلی تلاش کرد برای اینکه خدمت کردن به دیگران را دوست داشت. قبل از شهادت حامد  در فلکه اول تهران پارس گروگانگیری شده بود که او  جان یک دختر بچه را نجات داد . همچنین حامد در درگیری باقاچاقچیان نیز چاقو خورده بود و زخمی شد.

پدر شهد ضابط بیان داشت: وقتی به حامد گفتم پسرم خطرناک است نمی‌خواهد بروی، او گفت: بابا من تازه راهم را پیدا کرده‌ام اگر اجازه بدهی به مسیرم برسم. اکنون فرزند دومم در کادر نیروی انتظامی است و سومی نیز خدمتش را تمام کرده است. افتخارم این است که فرزندانم برای دفاع از کشورم اینگونه مردانه ایستاده اند.

وی ادامه داد: پسرم قهرمان ورزش‌های باستانی و مربی ورزش بود، در رشته تیراندازی نیز فعال بود، قبل از اینکه شغلش را انتخاب کند، خیلی درخواست کرد که مدافع حرم شود اما درخواستش را نپذیرفتند بعد از آن وارد عرصه نظامی شد تا از این طریق خدمت کند.

پدر شهید ضابط بیان داشت: پسرم در زندگی اش حتی یک نماز و روزه قضا بدهکار نیست. دوستان حامد می‌گفتند:«حامد در گشت‌های شب به همراه همکاران یک ماشینی را که پر از اجناس دزدی بود، گرفتند، آن قاچاقچی می‌خواست به پسرم رشوه ای با مبلغ بالا بدهد تا او را آزاد کنند؛ حامد رو به آن قاچاقچی گفت که اگر می‌خواستم به دنبال این کارها باشم این لباس را بر تن نمی‌کردم.»

گفتنی است در 31 مرداد سال 1399 واحد های گشت موتوری ضربت سرکلانتری چهارم پلیس پیشگیری پایتخت به یک دستگاه خودروی پراید مشکوک و به آن دستور ایست دادند که راننده پراید بی توجه به دستور مأموران پلیس از محل متواری شد. در ادامه تعقیب و گریز صورت گرفته راننده پراید که پشت چراغ قرمز گیر کرده بود و راه فرار نداشت در اقدامی به صورت دنده عقب به سمت موتور سیکلت حرکت کرده و راکب و سرنشین موتور سیکلت را زیر گرفت که در پی این حادثه گروهبان یکم حامد ضابط به فیض شهادت نائل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha