کد خبر 210572
۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵

مصرف برق به بیش از ۷۳ هزار مگاوات می‌رسد

مصرف برق به بیش از ۷۳ هزار مگاوات می‌رسد

سخنگوی صنعت برق گفت: برآوردها حاکی از آن است که میزان مصرف برق در هفته آینده به بیش از ۷۳ هزارمگاوات برسد.

به گزارش گروه اقتصادی حیات، مصطفی رجبی مشهدی گفت: پیش بینی می شود که امروز  میزان مصرف برق به ۷۱ هزار مگاوات  می رسد که براین اساس ۷ هزار مگاوات  افزایش تقاضای مصرف برق داشته ایم که بخش عمده ای آنها به حوزه تولید کشور باز می گردد، همچنین طبق آمار در دوره مدیریت مصرف ۱۴ درصد انرژی بیشتر به صنایع تحویل داده ایم.

به گفته سخنگوی صنعت برق کشور، هفته ای که پشت سر گذاشته ایم مصرف برق بی سابقه بود به طوریکه میزان مصرف برق به ۷۲ هزار و ۷۵۲ مگاوات رسید که ۳ هزار و ۲۰۰ مگاوات اضافه شد و بیش از ۵ هزار مگاوات باید نیروگاه ها برق تامین کنند و همکاری مردم در این بخش بسیار تاثیر گذار است.

او گفت:  پاداش مدیریت مصرف یکی از اقدامات مدیریتی در این حوزه است، بحث پاداش مدیریت مصرف، بیشترین پاداش تا کنون مربوط به قبضی است که یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان پاداش دریافت کرده است و در مناطق گرمسیر  میانگین پاداش مصرف برق ۲۷۰ هزار تومان و در مناطق عادی ۷۵ هزار تومان بوده است. هموطنان تا پایان شهریور ماه می‌توانند با کاهش میزان مصرف خود از پاداش‌هایی که شرکت توزیع نیروی برق درنظر گرفته است، بهره‌مند شوند.

رجبی مشهدی گفت: متوسط کاهش مصرف برق برای هر قبض ۲۱.۵ درصد بوده است و امیدار هستیم با همکاری مردم در هفته آینده که طبق پیش بینی ها دمای هوا بسیار افزایش خواهد یافت از فشار بر روی صنعت برق کاسته شود.

او گفت: پیش بینی می‌ شود برای هفته آینده مصرف برق به بیش از ۷۳ هزار مگاوات برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha