کد خبر 210561
۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶

قرارداد قطعه سوم آزاد راه تهران- شمال منعقد می‌شود

قرارداد قطعه سوم آزاد راه تهران- شمال منعقد می‌شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: قرارداد قطعه سوم آزاد راه تهران- شمال که ۸۵ درصد آن تونل و پل است تا یک ماه آینده به صورت کامل منعقد خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادی حیات، مهرداد بذرپاش گفت: یکی از پروژه‌های که پیگیری کردیم قطعه دوم آزاد راه تهران- شمال بود که مسیر رفت چند هفته پیش به بهره برداری رسید و مسیر برگشت آن دهه فجر سال آینده با تامین منابع مالی ۱۵ هزار میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.

به گفته وزیر راه وشهرسازی، تصمیم گیری برای قطعه سوم در روز گذشته انجام شد و مقرر شد ظرف یک ماه آینده قرارداد آن منعقد شود، همچنین اعلام شد که کارگاه‌های فعال در قطعه دوم به قطعه سوم منتقل شوند.

او می‌گوید: قطعه سوم یکی از سخت‌ترین و طولانی‌ترین قطعات در آزاد راه تهران – شمال است که حدود ۸۵ درصد از طول مسیر پل و یا تونل است و برای اجرای آن نیاز به سازه‌های عظیم و تونل‌های طولانی داریم.

وزیر راه وشهرسازی به آزاد راه اصفهان – شیراز هم اشاره کرد و گفت: یکی از بزرگترین آزاد راه‌های کشور آزاد راه اصفهان -شیراز به طول ۲۳۰ کیلومتر است که امیدوار هستیم در اواخر شهریور ماه به بهره برداری برسد و میزان صرفه جویی سوخت در این پروژه حدود ۱۳۰ میلیون لیتر در سال است که معادل مصرف سوخت یک روز کل کشور است.

او گفت: پروژه بعدی مربوط به منطقه منجیل -رودبار است که بسیاری از مسافران همواره با گره ترافیکی بسیار سنگینی در محدوده قزوین – رشت مواجه می‌شدند که امیدوار هستیم با بهره برداری ازاین مسیر گره ترافیکی آن تا آبان ماه باز شود.

بذرپاش در خصوص خط ریلی رشت – کاسپین هم گفت: خط ریلی رشت-کاسپین که به دریا وصل می‌شود ظرف سه ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha