کد خبر 210533
۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳

قیمت بلیت اربعین تا ۱۰ روز دیگر اعلام می‌شود

قیمت بلیت اربعین تا ۱۰ روز دیگر اعلام می‌شود

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: به احتمال زیاد قیمت‌گذاری بلیت پروازهای اربعین تا ۱۰ روز آینده مشخص و اعلام می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی حیات، شمس الدین فرزادی پور مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری پایان سفر حجاج گفت: عملیات سفر حج از (۳۱ اردیبهشت) آغاز و (۱ تیر) به اتمام رسید و عملیات برگشت از (۱۳ تیر) ماه آغاز و امروز (۳ مرداد) در ساعت ۷:۳۵ دقیقه به اتمام رسید.

وی گفت: ۱۵۱۸ پرواز با ۸۷ هزار و۶۱۹ نفر مسافر داشتیم و مجموعاً میانگین تأخیرات در تهران ۳۵ دقیقه؛ و میانگین هر پرواز ۶۸ دقیقه و در مدینه کمتر و در جده بالاتر از ۶۸ دقیقه تأخیر از عربستان بوده است.

فرزادی پور در خصوص تأخیرات پروازهای حجاج افزود: پیش از آغاز عملیات حج تمامی لاستیک ناوگان‌ها تعویض شد اما در طول سفر حدود ۱۰۰ لاستیک مجدد تعویض شد که هر لاستیک به صورت میانگین ۴۵ دقیقه زمان بر بوده و یکی از دلایل تاخیرها مشکلات فنی بود.

این مقام مسئول تشریح کرد: بیش از ۱۶۰ هزار حجاج در ایام حج امسال توسط شرکت هواپیمایی ایران ایر در شرایطی که دمای هوا بسیار بالا و گرم بود اما با توجه به اینکه سن ناوگان‌های ایران ایر قدیمی بود این پروازها را بالاترین ایمنی انجام داده و با توجه به فرسودگی ناوگان‌های ایران ایر پروازها با ایمنی بالا انجام شد.

وی در خصوص سن بالای ناوگان‌ها تاکید کرد: اولین روندی که ایران ایر برای نوسازی هواپیماهای خود در نظر گرفته است بازگرداندن مجدد هواپیماهای زمین گیر است و مورد دوم نیز خرید هواپیماهای جدید است.

فرزادی پور درباره تلفات امسال حج نیز گفت: متأسفانه ۲۲ جنازه از ۴۷ نفر فوتی را به ایران بازگرداندیم اما ۱۷ بیمار بد حال را هم همراه با تیم پزشکی به کشور بازگشتند.

این مقام مسئول در مورد قیمت بلیت اربعین، اظهار داشت: به احتمال زیاد قیمت‌گذاری بلیت پروازهای اربعین تا ۱۰ روز آینده مشخص و اعلام می‌شود.

وی تاکید کرد: احتمالاً قیمت‌های مصوب و مشخص در مقطع اربعین اعلام خواهد شد و قیمت رها و دامنه باز نخواهد بود. تمام شرکت‌های هواپیمایی به قیمت‌های ابلاغ شده از سوی سازمان هواپیمایی تمکین کرده و در میدان حاضر می‌شوند.

وی گفت: میانگین ۱۴ الی ۱۵ فروند هواپیمای سر خط وجود دارد اما قطعاً در تلاش هستیم این تعداد افزایش یابد اما پیش بینی می‌کنیم تا ۶ فروند از هواپیماهای زمین گیر را به ناوگان هما اضافه شود.پیش بینی می‌شود ۵ فروند از ATR تا پایان امسال به هواپیماهای جمهوری اسلامی ایران اضافه می‌شود.

فرزادی پور در خصوص روند فروش بلیت‌های اربعین گفت: بیشتر بلیت‌ها به صورت کاروانی به فروش می‌رسد و در این راستا برای درصدی از عموم بلیت‌ها به صورت تقاضای شخصی به فروش می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha