کد خبر 210462
۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۴:۳۰

رئیس مجمع ملی صادرکنندگان دام کشور در گفتگو با «حیات»؛

استفاده از گوشت‌های برزیلی تاریخ مصرف گذشته در صنعت سوسیس و کالباس!

استفاده از گوشت‌های برزیلی تاریخ مصرف گذشته در صنعت سوسیس و کالباس!

پوریان با اشاره به این که گوشت‌های برزیلی تاریخ مصرف گذشته، در چرخه صنعتی نیز تبدیل به سوسیس و کالباس شده و در اختیار خانواده‌ها قرار خواهد گرفت، گفت: این گوشت‌ها دیگر مصرف خانگی نداشته و در کارخانه‌های صنعتی تولید سوسیس و کالباس، با امکانات خاصی در حرارت بسیار بالا پخته شده و برای خانواده‌ها قابلیت مصرف پیدا خواهند کرد.

منصور پوریان، رئیس مجمع ملی صادرکنندگان دام کشور، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی حیات، با اشاره به واردات گوشت‌های برزیلی و نگهداری طولانی‌مدت این گوشت‌ها در گمرک، گفت: مرجع رسیدگی به خروج گوشت‌های برزیلی از گمرک با هدف جلوگیری از فساد آن، مرتبط با دامپزشکی است.

پوریان با اشاره به این که گوشت‌های برزیلی تاریخ مصرف گذشته، در چرخه صنعتی نیز تبدیل به سوسیس و کالباس شده و در اختیار خانواده‌ها قرار خواهد گرفت، بیان کرد: گوشت‌های تاریخ مصرف گذشته ترخیص شده از گمرک؛ دیگر مصرف خانگی نداشته و در کارخانه‌های صنعتی تولید سوسیس و کالباس، با امکانات خاصی در حرارت بسیار بالا پخته شده و  برای خانواده‌ها قابلیت مصرف پیدا خواهند کرد.

رئیس مجمع ملی صادرکنندگان دام کشور، اظهار کرد؛ گوشت وقتی فاسد شود از داخل کرم می‌زند، اما گوشت‌های مانده در گمرگ به واسطه نگهداری در سردخانه‌ها، فقط زمان مصرف خود را از دست داده و کرم‌زده نشده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به تولید گوشت قرمز در داخل کشور، افزود: سالانه یک میلیون تن گوشت قرمز برای مصارف شهروندان تولید می‌شود. این در حالی است که میزان مصرف سالانه گوشت در کشور حدود 1250 تا 1300 تن می‌باشد، بنابراین مازاد مصرف ما که حدود 200 تا 250 هزار تن است، از طریق واردات تامین می‌شود.

به گفته پوریان، هر ساله در ماه محرم ما شاهد بالاترین میزان مصرف مرغ در کشور هستیم که مستقیما قیمت گوشت قرمز را نیز تحت تاثیر قرار داده و باعث افزایش قیمت در بازار گوشت می‌شود.

رئیس مجمع ملی صادرکنندگان دام کشور، در پایان خبر داد که واردات گوشت‌های ارزان به کشور، در مرحله نهایی قرار گرفته و به زودی وارد کشور خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha