کد خبر 210438
۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵

قاضی زاده هاشمی:

شهدا و جانبازان شیمیایی سند مظلومیت ملت ایران هستند/آغاز طرح دارورسان به صورت پایلوت در برخی از استان‌ها

شهدا و جانبازان شیمیایی سند مظلومیت ملت ایران هستند/آغاز طرح دارورسان به صورت پایلوت در برخی از استان‌ها

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: جانبازان شیمیایی و شهدای این حملات از سندهای متعدد مظلومیت ملت ایران در دفاع از سرزمین خود هستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، صبح امروز سه شنبه ۳ مردادماه، همایش دوره آموزش و پایش سلامت جانبازان شیمیایی استان تهران با حضور سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، مصطفی قانعی ریاست قطب درمانی، آموزشی و پژوهشی آسیب های شیمیایی، حسن ابوالقاسمی فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله، سید کمال لوح موسوی دبیر کل جمعیت حمایت از مصدومین شیمیایی و جمعی از خانواده های شهدا در بیمارستان بقیه‌الله برگزار شد.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رییس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم گفت: انشالله همه ما درس بندگی و ایستادگی مقابل ظلم را از آقا اباعبدالله حسین (ع) و یارانشان یاد بگیریم. جانبازان شیمیایی و شهدای این حملات از سندهای متعدد مظلومیت ملت ایران در دفاع از سرزمین خود هستند.

وی افزود: خیلی ها تلاش می کنند تا جنایات بین المللی علیه ملت ما را کوچک شماری کنند، ‌در جنگ تحمیلی عده ای می خواستند این جنگ را دعوای مرز و خاک و رودخانه معرفی کنند که اگر اینگونه بود پس چرا این حجم از جنایت علیه مردم بی سلاح ایران رخ داد.

معاون رییس جمهور بیان کرد: بیش از ۲۰۰ حمله شیمیایی در مناطق غیرنظامی اتفاق افتاد. مکررا در جنگ تحمیلی از سلاح های شیمیایی خوشه ای استفاده شد و در واقع هیچ ابزاری نبود که علیه مردم بی دفاع مرز ایران و سربازان ما رخ ندهد.

وی ادامه داد: مجروحین ما یک سند و رسانه مظلومیت هستند. اینان همان شاهدهای مجسمی هستند که اگر در عرصه های بین المللی و نسل جوان کشور شبهه ایجاد شد باید از آن ها استفاده کنیم. امیدواریم بتوانیم این مظلومیت را با صدای بلند در عرصه های بین الملل فریاد بزنیم.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: درست است که تنهاییم و حمایت غربی ها از دشمنان ما همواره محرز است اما دانشمندان ما با تولید علم این حوادث را جبران و روش های درمانی موثر را ابداع کردند و امروز دست دنیا برای کسب این علم جلوی ما دراز است.

قاضی زاده هاشی خاطرنشان کرد: حتی پس از جنگ تحمیلی حمله های شیمیایی صدام علیه مردم خودش نیز ادامه یافت. از تمام دست اندرکاران و همت بلند بانیان این دوره تشکر میکنم، متاسفانه این اواخر نظم برنامه ها به علت کرونا ضربه دید و اکنون درحال جبران است لذا به دنبال تفاهمنامه ای با برخی از دانشگاهای علوم پزشکی کشور برای درمان و حمایت از جانبازان هستیم تا بتوانیم دانشگاه بقیه الله را محور قرار داده و مابقی دانشگاه ها به صورت تخصصی در اختیار سایر جانبازان قرار دهیم.

وی ادامه داد: انشالله بتوانیم از این پس خدمات پایش و درمان را در منازل جانبازان انجام دهیم. توزیع برخی داروها و اقلام در طرح دارو رسان به صورت پایلوت در برخی استان های کشور آغاز شده است و انشالله این طرح به عنوان یک طرح ملی در سطح کشور معرفی می شود.

معاون رییس جمهور تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم برای جانبازان درصد بالایی که نیازمند داروهای خاص هستند از خدمات طرح دارو رسان استفاده نماییم. ما همواره از زحمات دانشمندان ایرانی تشکر می کنیم و امیدواریم بتوانیم سطح خدمات درمانی و توانبخشی را خصوصا برای جانبازان ویژه به نحوی ارائه کنیم که سبب کاهش دغدغه این عزیزان شود، البته این امر نیازمند یک پایش دقیق است.

قاضی زاده هاشمی گفت: ما سعی کردیم برنامه حضور پزشکان متخصص خارجی را در موارد خاص در کشور افزایش دهیم.

وی تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم بر علیه دولت های متخاصم با استفاده از همین جانبازان شیمیایی اقدامات خاصی را پیش ببریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha