کد خبر 210385
۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۸

پیشگیری از پارکینسون با کمک دویدن روی تردمیل

پیشگیری از پارکینسون با کمک دویدن روی تردمیل

یافته های جدید محققان نشان می دهد:ورزش منظم روی تردمیل ممکن است به پیشگیری از بیماری پارکینسون کمک کند.

به گزارش گروه سلامت حیات؛ یافته های جدید محققان نشان می دهد:ورزش منظم روی تردمیل ممکن است به پیشگیری از بیماری پارکینسون کمک کند. این یافته‌ها امید ارائه درمان‌های غیردارویی برای کند کردن روند پیشرفت این بیماری را افزایش می دهد.

 مطالعات جدید محققان ایتالیایی نشان می دهد؛ انجام تمرینات ورزشی خاصی مانند دویدن روزانه روی تردمیل، می تواند تولید فاکتور نوروتروفیک مشتق از مغز را افزایش دهد. این پروتئین برای بقا و رشد نورون های مغزی حیاتی است.

به باور پزشکان، با ارتقای سلامت نورون ها، نوروتروفیک، ظرفیت مغز را برای سازماندهی مجدد و سازگاری افزایش می دهد که این تغییر برای بهبود یادگیری و حافظه بسیار مهم است. علاوه بر این، نوروتروفیک مشتق از مغز به کاهش گسترش توده‌ های آلفا سینوکلئین پاتولوژیک مرتبط با اختلالات عصبی مانند پارکینسون کمک می‌ کند.

مطالعات پیشین نشان می دهد گسترش توده‌ های آلفا سینوکلئین به تدریج نورون های مسئول کنترل حرکتی در مناطق خاص مغز را مختل می کنند. با محدود کردن گسترش آن ها، مهارت های حرکتی کمتر تحت تأثیر قرار می گیرند. حفظ نورون های حیاتی همچنین به حفظ توانایی افراد برای پردازش و درک اطلاعات بصری کمک می کند.

اعضای این تیم تحقیقاتی طی مطالعات خود افزایش سطح نوروتروفیک مشتق از مغز را در مغز حیوانات مبتلا به بیماری پارکینسون در مراحل اولیه پس از تمرین روزانه روی تردمیل به مدت چهار هفته مشاهده کردند.

دکتر پائولو کالابریسی، استاد عصب‌شناسی در دانشگاه کاتولیک رم و از محققان ارشد این تیم مطالعاتی در رابطه با موضوع فوق می ‌گوید: ما مکانیزمی را کشف کرده‌ ایم که هرگز پیش از این مشاهده نشده بود. بر این اساس مشخص شد که از طریق ورزش می توان اثرات مفیدی بر کنترل حرکات بیماران پارکینسونی ایجاد کرد که ممکن است ادامه داشته باشد.

وی همچنین پیشنهاد می ‌کند: شناسایی اهداف درمانی جدید و نشانگرهای عملکردی می ‌تواند به توسعه درمان ‌های غیردارویی برای تکمیل درمان ‌های دارویی فعلی کمک کند. بیماری پارکینسون یک بیماری عصبی است که بر تعادل و هماهنگی حرکات انسان تأثیر گذاشته و می تواند باعث بروز حرکات غیرارادی مانند سفتی و لرزش شود.

دکتر کالابرسی در ادامه توضیحاتش می ‌افزاید: تیم تحقیقاتی ما به کمک یک کارآزمایی بالینی تلاش کرد تا مشخص شود آیا ورزش فشرده می ‌تواند نشانگر های جدیدی را برای نظارت بر کند شدن پیشرفت بیماری در بیماران در مراحل اولیه و پیشرفت پارکینسون شناسایی کند یا خیر.

نزدیک به یک میلیون نفر در ایالات متحده با بیماری پارکینسون زندگی می کنند و پیش بینی می شود این رقم تا سال ۲۰۳۰ به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر افزایش یابد.شرح کامل این پژوهش در آخرین شماره مجله تخصصی Science Advances منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha