کد خبر 210246
۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳

«حیات» گزارش می‌دهد؛

اوضاع وخیم اردوگاه آبی‌های پایتخت/ سه شکست بزرگ نقل و انتقالاتی استقلال

اوضاع وخیم اردوگاه آبی‌های پایتخت/ سه شکست بزرگ نقل و انتقالاتی استقلال

باشگاه استقلال اخیراً در یک پست مهم با سه شکست بزرگ نقل و انتقالاتی مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ باشگاه استقلال در شرایطی که در فصل گذشته رقابت‌های فوتبال ایران در لیگ برتر و جام حذفی نتوانست توفیقی حاصل کند و در هر دو تورنمنت و دیدارهای رو در رو قافیه را به رقیب سنتی و همشهری خودش باخت، در مسیر آماده‌سازی فصل جدید فوتبال ایران هم حال و روز خوبی ندارد و نتوانسته تا این لحظه پا به پای پرسپولیس و حتی سپاهان و تراکتور در مسیر تقویت خودش برای لیگ بیست و سوم پیش برود و اهداف نقل و انتقالاتی جواد نکونام اکثراً محقق نشده‌اند و خود او هم لب به اعتراض گشوده است.

سوای بازیکنانی که قرار بود جذب استقلال شوند و نشدند، این باشگاه در حفظ مهره‌های کلیدی فصل گذشته خودش هم بعضا ناکام بوده است و نفرات مهم و اصلی فصل گذشته خودش را از دست داده تا حتی نسبت به فصل گذشته هم روی کاغذ تیم ضعیف‌تری در اختیار داشته باشد و همانطور که چند روز قبل مشخص شد باشگاه در جذب محمد محبی شکست خورده است، امروز عدم بازگشت قایدی و همچنین عدم حضور حسین زاده در استقلال قطعی شد تا این باشگاه در سه هدف بزرگ نقل و انتقالاتی خودش در پست وینگر و هافبک هجومی شکست سنگینی متحمل شود. شکستی که اثرات منفی آن می‌تواند در طول  فصل متوجه آبی‌های پایتخت باشد.

استقلالی‌ها که از انفعال نقل و انتقالاتی حجت کریمی ناراحت و شاکی بودند در حساس‌ترین مقطع فصل دست به تغییرات مدیریتی زده تا شاید علی خطیر بتواند روی کار بیاید و اوضاع این تیم را سرو سامان دهد. شکست بزرگ کریمی در جذب بیرانوند تیرخلاصی بر آخرین شانس بقای او در جمع آبی‌پوشان بود و وقتی خبر تمدید قرارداد بیرانوند با پرسپولیس منتشر شد دقایقی بعد استعفای حجت کریمی و به دنبالش حضور خطیر بر مسند مدیریت این باشگاه رقم خورد ولی حالا با گذشت چند هفته از این تغییرات مدیریتی هنوز تحول آنچنانی در فعالیت باشگاه در نقل و انتقالات دیده نشده و هنوز در پروژه‌های بزرگ و مهم شاهد شکست آبی‌ها هستیم.

محمد محبی و مهدی قایدی، دو وینگر بوشهری استقلال فصل گذشته وزنه‌های سنگین ترکیب این تیم بودند و به قدری خوب و درخشان ظاهر شدند که بعضاً اشکالات تاکتیکی باشگاه را با مهارت فردی پوشش داده و امتیازات مهم زیادی برای استقلال به ارمغان آوردند. با قوانین جدید فدراسیون فوتبال این دو بازیکن که به صورت قرضی از سانتاکلارا و شباب الاهلی به این تیم آمده‌ بودند دیگر امکان ادامه حضور به این شکل را نداشتند و باشگاه برای حفظشان باید رضایت نامه دائمی این دو نفر را دریافت می‌کرد ولی در هر دو مورد شکست خورد.

اولین مورد مربوط به محمد محبی و تلاش‌های نافرجام در مذاکره با باشگاه پرتغالی بود. خود محبی عنوان کرد اشتباهات حجت کریمی در این مذاکرات باعث شد درهای گفتگو میان طرفین بسته شود و بعد از آن هم علی خطیر نتوانست کاری در این خصوص انجام دهد و محبی در پستی اینستاگرامی از هواداران آبی خداحافظی کرد و جدایی‌اش قطعی شد تا ضربه سنگینی به ترکیب اصلی آبی‌پوشان نسبت به فصل قبل وارد شود.

بعد از جدایی محمد محبی، هواداران استقلال امیدوار بودند که تمام تلاش باشگاه معطوف حفظ مهدی قایدی شود و این بازیکن در جمع آبی‌پوشان باقی بماند ولی مذاکرات با باشگاه شباب الاهلی هم تفاوت چندانی با مذاکره با سانتاکلارا نداشت و نتیجه‌ای به دنبالش رقم نخورد تا قایدی هم از هواداران تیمش خداحافظی کرده و جدایی‌اش قطعی شود. باشگاه شباب الاهلی در پیامی برای باشگاه استقلال عنوان کرد نیاز به حفظ مهدی قایدی دارد و نمی‌تواند آن را در اختیار آبی‌پوشان قرار دهد تا این بازیکن هم دومین ستاره استقلال باشد که جدایی‌اش در این فصل از جمع تیم محبوب تهرانی قطعی شود.

اما این دو تنها شکست استقلال در نقل و انتقالات نبودند. جواد نکونام که امیدی به حفظ دو ستاره بوشهری آبی‌ها نداشت از همان ابتدا پلن بی خودش را برای این موضوع مشخص کرده بود و درخواست جذب امیرحسین حسین زاده را دارد. این بازیکن جوان و سابقاً آبی‌پوش که فصل گذشته در شارلوای بلژیک بازی می‌کرد هم در پیامی اینستاگرامی اعلام کرد علاقه زیادی به بازگشت به تیم محبوبش داشت ولی مذاکرات دو باشگاه به نتیجه ختم نشد و در نهایت حضور او هم در جمع آبی پوشان منتفی شد تا دست نکونام در پست وینگر برای فصل جدید حسابی خالی باشد.

این سه شکست بزرگ نقل و انتقالاتی برای باشگاه استقلال که دوتای آن در یک روز و در فاصله کمی از هم رقم خورد زنگ خطر را برای فصل جدید استقلال به صدا در آورده است و مشخص نیست جواد نکونام با این ضربه سنگینی که به ترکیب اصلی تیمش برای فصل جدید وارد شده چطور می‌خواهد برخورد کند و برنامه‌اش برای جایگزینی ستارهای فصل گذشته استقلال چیست. اگر این معادله به درستی حل نشود نکونام دردسر بزرگی برای لیگ بیست و سوم و در رقابت با تیم‌های مطرح و مدعی قهرمانی خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha