کد خبر 210146
۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۵

نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی در پی هتک حرمت به قرآن کریم

نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی در پی هتک حرمت به قرآن کریم

وزارت امور خارجه عراق در بیانیه‌ای از برگزاری نشست اضطراری وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در خصوص توهین به قرآن کریم خبر داد و اعلام کرد که هدف این کشورها ایجاد سازوکارهای جمعی برای مقابله با «اسلام هراسی» است.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ وزارت امور خارجه عراق اعلام کرد که وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی تصمیم به برگزاری نشست فوق العاده در خصوص توهین به قرآن کریم را دارند.

وزارتخانه یادشده افزود: مسیر ما ایجاد سازوکارهای جمعی برای مقابله با «اسلام هراسی» است، مشروط بر اینکه این امر در چارچوب تصمیمات ملی و بین المللی باشد.

در این بیانیه آمده است: ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم که در قبال تعهدات خود به شیوه‌ای مسئولانه و برابر، همانطور که در قطعنامه‌های بین‌المللی تصریح شده است، بایستد.

وزارت خارجه عراق تأکید کرد، اقدامات تحریک‌آمیز و شنیع علیه مقدسات اسلامی به بهانه آزادی بیان و داشتن حق تظاهرات مجاز، به نفرت پراکنی و افراط گرایی دامن می‌زند، صلح و امنیت اجتماعی را تهدید می‌کند و جوامع بشری را به سمت خشونت سوق می‌دهد.

دولت‌ها و ملت‌ها در کشورهای عربی و اسلامی اهانت مکرر به قرآن کریم در سوئد را به شدت محکوم کرده و خواستار تحریم این کشور و اتخاذ اقداماتی برای منع تکرار این هتاکی شدند.

روز پنج‌شنبه دولت سوئد بار دیگر به سلوان مومیکا، شهروند عراقی مقیم استکهلم اجازه داد، در مقابل سفارت عراق در استکهلم یک تظاهرات کوچکی ترتیب داده و یک نسخه از قرآن کریم و پرچم عراق را پاره کند.

در پی این اقدام، وزارت خارجه عراق از سفیر سوئد خواست فورا به کشورش بازگردد.

مومیکا ۲۸ ژوئن هم با مجوز پلیس سوئد تجمعی در اعتراض به یک حکم قضایی ترتیب داده و یک نسخه از قرآن را پاره و آن را در مقابل مسجدی در استکهلم به آتش کشید؛ اقدامی که با موج گسترده ای از محکومیت کشورهای عربی و اسلامی روبرو شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha