کد خبر 210128
۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۳

تفاهمنامه توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان چهارمحال و بختیاری عملیاتی شود

تفاهمنامه توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان چهارمحال و بختیاری عملیاتی شود

استاندار چهارمحال و بختیاری خواستار توسعه شرکت‌های دانش بنیان در استان شد و تاکید کرد:تفاهم‌نامه معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور برای توسعه حوزه دانش‌بنیان استان با تناسب یک‌سوم سهم این استان و دوسوم سهم این معاونت عملیاتی شود.

به گزارش گروه استان های حیات؛ غلامعلی حیدری روز شنبه در ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان چهارمحال و بختیاری که با حضور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور برگزار شد، تاکید کرد:فضای شتاب‌دهی هوش مصنوعی، تجهیز آزمایشگاه تخصصی و تکمیل زیرساخت‌های پردیس پارک علم و فناوری و همچنین تجهیز مرکز نوآوری دانشگاه شهرکرد و علوم‌پزشکی استان در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به استعدادیابی نیروهای موجود و حمایت از آنان افزود: فضای پنج هکتاری در شهرک صنعتی شهرکرد و فضای مورد نیاز در دانشگاه‌ها برای فعالیت این گروه مشخص و تسهیلات لازم به آنان پرداخت شده است.

حیدری تصریح کرد: اشتغال‌زایی پایدار، افزایش بهره‌وری، امنیت غذایی، کاهش وابستگی، صرفه‌جویی در انرژی و خوداتکایی به حمایت جدی مسوولان و تلاش نیروهای نخبه و دانش‌بنیان نیاز دارد.

وی گفت:مردمی‌سازی امور مرتبط با دانش‌بنیان از سیاست‌های مسوولان چهارمحال و بختیاری برای تحول در این حوزه به‌شمار می‌رود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به ظرفیت‌های موجود استان گفت: رویکرد دولت سیزدهم توجه به داشته‌های بومی و کاهش وابستگی‌ها است که به تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان، خانه‌های خلاق و نیروهای نخبه دارد.

در این نشست محورهای توسعه و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان با حضور معاون رییس‌جمهور مورد بررسی قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha