کد خبر 210129
۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸

فرماندار بستان آباد؛

نقاط حاشیه نشین شهر از لحاظ بهداشتی و معیشتی وضع مناسبی ندارد/لزوم همکاری دستگاه های خدمات رسان

نقاط حاشیه نشین شهر از لحاظ بهداشتی و معیشتی وضع مناسبی ندارد/لزوم همکاری دستگاه های خدمات رسان

 فرماندار بستان آباد وضعیت نقاط حاشیه نشین شهر را از لحاظ بهداشتی و معیشتی نامناسب عنوان کرد و گفت: زیرساخت های این مناطق آماده بهره برداری نیستند.

به گزارش گروه استان های حیات؛ علیرضا توری روز شنبه ۳۱ تیر ماه در جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار شهرستان بستان آباد با تاکید بر اینکه شهروندان ساکن در بافت فرسوده شهرها برای دریافت خدمات شهری دچار مشکل و تنگنا هستند و افزود: اجرای طرح‌های زیرساختی مورد نیاز در این مناطق توسط دستگاه‌های اجرایی خدمات رسان و شهرداری‌ها با محدودیت‌ها و موانع زیادی روبه‌رو است.

وی افزود: شهرداری توان مالی برای رفع معضلات این سکونت گاه‌های غیررسمی را ندارد، لازم است با نگاه جهادی و ایده و طرح و فکر مناسب با کمک ظرفیت های این ستاد مشکلات شهرستان حل شود.

وی گفت: بافت فرسوده شهری خاطر مردم را آزرده می‌کند و قطعاً هر شهروند ما که از خانه بیرون می‌آید باید فضای شهر یک آرامش خاصی به او بدهد.

توری با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های خدمات رسان باید در زمینه ساماندهی بافت فرسوده به کمک شهرداری‌ بیایند اضافه کرد: بافت فرسوده مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی زیادی دارد و به همین دلیل برای بازآفرینی این بخش از بافت شهری باید از همه توان‌بخش دولتی و مشارکت شهروندان استفاده شود.

ممی زاده شهردار بستان آباد نیز، در این جلسه ضمن بیان مسائل و مشکلات موجود در محلات هدف، خواستار توجه بیشتر مدیران شهرستان به بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شد.

وی با اشاره به سکونت در بافت‌های فرسوده این شهر،گفت: بافت‌های فرسوده و قدیمی این شهر به معضل بزرگ و اساسی برای مدیریت شهری تبدیل‌شده و در صورتی‌ که ساماندهی نشود، خسارت‌های جبران‌ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.

فرقانی، رئیس اداره بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان نیز با اشاره به اینکه بافت های ناکارآمد شامل بافت های فرسوده نقاط تاریخی شهر، پهنه های نابسامان فرسوده میانی شهر، سکونتگاه های غیررسمی، پهنه های شهری با پیشینه های روستایی و نواحی با کاربری ناهمگون است، افزود: شهر بستان آباد ۴۸ هکتار سکونتگاه غیررسمی و ۸۰ هکتار بافت فرسوده دارد و شهر تیکمه داش ۱۷ هکتار بافت فرسوده دارد.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌های خدمات رسان شهر باید به یاری شهرداری‌ها بیایند گفت: سکونتگاه‌های غیررسمی شهر باید تعیین تکلیف شوند و بسته های تشویقی دولت برای احیای بافت فرسوده به شهروندان اطلاع رسانی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha