کد خبر 210042
۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۶

معاون استاندار کرمان عنوان کرد؛

لزوم تربیت نیروی ماهر با کمک دستگاه‌های مهارتی مانند جهاددانشگاهی

لزوم تربیت نیروی ماهر با کمک دستگاه‌های مهارتی مانند جهاددانشگاهی

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان با تاکید بر توجه به ظرفیت انسانی به عنوان یک سرمایه، گفت: امید است با کمک دستگاه‌های مهارتی همچون جهاددانشگاهی بتوانیم نیروی ماهر تربیت کنیم.

به گزارش گروه استان های حیات؛ دکتر امیر حسن زاده امروز ۳۱ تیرماه در مراسم تجلیل از مدرسان دوره‌های آموزشی جهاد دانشگاهی استان کرمان اظهار کرد: در حوزه صنعت و معدن، استان کرمان در بحث گندله، آهن اسفنجی و کاتد رتبه‌های یک کشور را دارد و همچنین حدود شش میلیون شمش اتولید می‌کنیم که رکوردهای خوبی محسوب می‌شود.

 وی بر لزوم تربیت نیروی ماهر تاکید و تصریح کرد: در استانی که در صنایع و معادن، کشاورزی و ... سرآمد است، باید به نیروی انسانی ماهر بیش از این توجه شود. متاسفانه می‌توان گفت، در استان کرمان نیروها بیکار و بدون مهارت هستند.
 
 دکتر حسن زاده افزود: در کشورهای توسعه یافته از ۱۰۰ درصد ۸۰ درصد به نیروی انسانی ماهر اهمیت داده می‌شود که باید در ایران و در استان کرمان به این نکته توجه و برای تربیت نیروی ماهر سرمایه‌گذاری شود.
 
وی ادامه داد: خوشبختانه در جهاددانشگاهی استان کرمان دوره‌های مهارتی بسیار خوبی برگزار می‌شود که باید تبلیغات گسترده‌تری انجام شود تا تعداد بیشتری از افراد از این دوره‌ها بهره‌مند شوند. ضمن اینکه باید هم‌افزایی بین دستگاه‌های مربوطه انجام شود تا آموزش‌های مهارتی به صورت هدفمند انجام گیرد.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان بیان کرد: راه‌اندازی کمیته مهارت ذیل کارگروه اشتغال استان مطرح شده که باید با توجه به آمایش و تقسیم کار در استان، آموزش‌های هدفمند انجام شود.
 
وی همچنین به انجام آموزش‌های عملی تاکید و اظهار کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی که بیشتر به بحث عملی در آن اهمیت داده می‌شود قطعا برای متقاضیان نفع بیشتری به همراه دارد که خوشبختانه جهاددانشگاهی استان کرمان این مورد را هم به خوبی مدنظر قرار داده است.
 
حسن زاده تصریح کرد: کسی که مهارت داشته باشد کار برای آن فراهم است. اگر آموزش واقعی انجام شود سرمایه‌گذاری ابدی است. بحث دوره‌های آموزشی مهارتی که جهاددانشگاهی در استان دنبال می‌کند کار بسیار ارزنده‌ای است که به عنوان یک سرمایه‌گذاری ماندگار محسوب می‌شود.
 
این مراسم با حضور رئیس جهاددنشگاهی استان کرمان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان، مدرسان دوره‌های کوتاه مدت گروه زبان‌های خارجه، کامپیوتر، فنی و مهندسی و ... برگزار و  از مدرسان برتر این نهاد در حوزه کوتاه مدت تجلیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha