کد خبر 209910
۲۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴

مدیر کل بنیاد شهید استان قزوین در گفتگو با «حیات» مطرح کرد؛

برگزاری نشست هم اندیشی دانش پژوهان شاهد و ایثارگر استان

برگزاری نشست هم اندیشی دانش پژوهان شاهد و ایثارگر استان

مدیر کل بنیاد شهید استان قزوین گفت: نشست هم اندیشی دانش پژوهان شاهد و ایثارگر روز چهارشنبه 28 تیرماه با حضور معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار قزوین در سالن جلسات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین برگزار شد.

سمیه اسمعیلی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در گفتگو با حیات با اشاره به برگزاری نشست هم اندیشی دانش پژوهان شاهد و ایثارگر استان، گفت: نشست هم اندیشی دانش پژوهان شاهد و ایثارگر  استان قزوین روز چهارشنبه 28 تیر ماه با حضور معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار قزوین در سالن جلسات بنیاد شهید و امورایثارگران این استان برگزار شد.

وی افزود: استارت آپ‌ های شاهد و ایثارگر و برگزیدگان المپیاد دانش آموزی شاهد و ایثارگر خانه ریاضی محور موضوع این نشست بود.

اسمعیلی در ادامه با بیان اینکه مفهوم ایثار و شهادت در فرهنگ اسلام دو مرتبه از مراتب کمال وجودی انسان هستند، عنوان کرد: امنیت و آرامش امروز در کشور مدیون خون پاک شهدایی است که از جان و خانواده خود گذشتند تا خاک کشور و انقلاب اسلامی خدشه‌دار نشود. در بین آنها حتما افرادی بودند که سرآمد و نقش راهبری و رهبری داشتند، آنها نخبگان این مملکت بودند که باعث شدند مسیر برای نسل ما هموار شود.

مدیر کل بنیاد شهید استان قزوین با ذکر اینکه شهدا به وظیفه خود عمل کردند و حالا نوبت ماست تا مدافع صلابت جمهوری اسلامی باشیم، تصریح کرد: اکنون که نقش ایثار و ایثارگری با گذشته تغییر پیدا کرده و هر شخصی در هر جا و مکانی می تواند یک ایثارگر باشد، پس نخبگان ایثارگر می توانند از عوامل اصلی و سرآمدان اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در بطن جامعه برای مردم باشند. این گروه می توانند مفهوم ایثار و شهادت را به صورت مبتکرانه و خلاقانه تداعی کنند.

وی افزود: انتظار ما از دستگاه های اجرایی و مدیران استانی در رابطه با بحث نخبگان ایثارگر، حمایت بیشتر و تعامل و همراهی بهتر است.

اسمعیلی در پایان با بیان اینکه نخبگان، دانش پژوهان و مبتکران ایثارگر پرچمدار این کشور هستند، گفت: بنیاد شهید باید به عنوان پل ارتباطی بین نخبگان ایثارگر و مدیران استانی مسیر را برای افکار و کارهای خلاقانه هموارتر کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha