روحالله اکبری، مسئول کارگروه هماهنگی امور ایثارگران بانک دی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی حیات، گفت: کارگروه ویژه ایثارگران بانک دی، از فروردینماه سال جاری، با دستور مدیرعامل بانک دی، آغاز به کار کرد. رویکرد خدمترسانی به ایثارگران، همیشه در بانک دی وجود داشته است که این رویکرد در دو سال گذشته نظاممند شده و در شکلی جدید از سوی بانک دی به نمایش گذاشته شده است.
اکبری خاطر نشان کرد: در کارگروه ویژه ایثارگران بانک دی با توجه به خدماتی که قرار است به خانوادههای ایثارگران و جامعه هدف ارائه شود، واحدهای مختلف سازمان، نظیر امور شعب، اعتباری، مالی و بازاریابی حضور خواهند داشت. جلسات این کارگروه به صورت مستمر و هفتگی انجام و مصوبات آن در قالب برنامههایی تعریف شده به سازمان ارائه میشود.
وی گفت: بانک دی به واسطه تفاهم نامههایی که با بنیاد شهید و امور ایثارگران دارد، در حال ارائه برخی خدمات به جامعه ایثارگران است از سوی دیگر این بانک به عنوان یک بنگاه مالی و اعتباری، باید همزمان سرویسهای مالی و اعتباری را به مشتریان خود ارائه دهد.
اکبری همچنین تصریح کرد: ایثارگرانی که از این پس مشتری بانک دی شوند و از این مجموعه خدمات مالی دریافت کنند، بستههای اعتباری برای آنها در نظر گرفته خواهد شد. این بستهها در سنوات گذشته نیز ارائه شده، اما در سال 1402 بسته اعتباری ویژه ایثارگران ابلاغ و تسهیلاتی در قالب قرضالحسنه، خرید کالا، کارت اعتباری و نوسازی و بازسازی با شرایط خاصی تعریف و با توجه به میزان پراکندگی ایثارگران در کل کشور، سهمیهبندی استانی برای آن در نظر گرفته شده و از سوی بنیاد شهید به ایثارگران ابلاغ گردیده است.
مسئول کارگروه هماهنگی امور ایثارگران بانک دی، گفت: در گذشته ارائه تسهیلات از سوی بانک دی، به این شکل بوده که، ایثارگران برای دریافت تسهیلات به واحد تسهیلاتی خود استان یا شهرستان مراجعه کرده و درخواست میدادند، اما از آنجایی که برخی از مشتریان بانک دی را پدر و مادران شهدا تشکیل میدهند و امکان مراجعه حضوری به بنیاد شهید یا بانک دی را ندارند؛ با راهاندازی سامانه «ایثار من» در بانک دی، این امکان فراهم شد تا آنها بتوانند از خانه خود درخواست تسهیلات را به بانک ارائه دهند.
وی افزود: این فرایند کاملا به صورت سیستمی و سامانهای، بدون اینکه نیاز به پیگیری حضوری ایثارگران و خانواده شهدا برای دریافت معرفینامه باشد، تا باجه بانک دی در شعبهای که قرار است تسهیلات پرداخت شود، ادامه پیدا می کند.
وی در ادامه با اشاره به چگونگی پیگیری شکایات مشتریان جامعه ایثارگری بانک دی، عنوان کرد: بانک دی با داشتن سامانه تلفنی 28930 به عنوان سامانه تلفنی ارتباط با مشتریان، پاسخگو است.
اکبری گفت: شماره تلفن ایثارگران که از مشتریان بانک دی هستند به صورت «وی آی پی» در سامانه تعریف شده است. یعنی اگر ایثارگر با شماره منزل یا موبایل خود تماس بگیرد، نیروهای سامانه آن ایثارگر و یا خانواده شهید را به عنوان مشتری ویژه شناسایی کرده و خدمات ویژهای را به آنها ارائه خواهند داد.
مسئول کارگروه هماهنگی امور ایثارگران بانک دی، گفت: در کنار این سامانه، واحدهای پاسخگو، براساس سلسله مراتب، از خود شعبه، میتوانند پاسخگوی اعتراضات و شکایات این عزیزان باشند. اگر ایثارگران عزیز از این طریق نیز به نتیجه دلخواه خود از شکایت مطرح شده نرسیدند، میتوانند با کارمندان امور شعب یا واحد خود بانک دی که به صورت بانکداری ویژه است، تماس گرفته و مشکل خود را مطرح کنند.
وی افزود: سامانه ارتباط با مشتریان بانک دی تا به امروز هم پیگیر موضوعات و مشکلات مطرح شده از سوی مشتریان و جامعه ایثارگری بوده و هم دغدغه آنها را به طور کامل به واحدهای مربوط انعکاس داده است چرا که این تکلیف ما است که وقتی موضوعی برای پیگیری به ما ارجاع داده میشود، به بهترین شکل مورد پیگیری قرار گیرد.
به گفته اکبری، فرایند دریافت تسهیلات در حال حاضر نیز از سوی بانک دی برای ایثارگران فراهم است. در این راستا بسته اعتباری با 4500 فقره تسهیلات ابلاغ شده و در قبال انتقال حقوقی که انجام شده، بانک دی مکلف به ارائه تسهیلات و خدمترسانی به ایثارگران میباشد.
وی اظهار کرد: بانک دی به دنبال این است که ارائه تسهیلات به ایثارگران، بدون مراجعه به بانک انجام شود. در همین راستا سامانه «ایثار من» خدماترسانی ارائه تسهیلات به ایثارگران را تا خود شعبه به صورت آنلاین انجام داده و به جایی رسانده که ایثارگر عزیز فقط برای امضا قرارداد در شعبه حضور پیدا کند.
مسئول کارگروه هماهنگی امور ایثارگران بانک دی، عنوان کرد: بانک دی در ادامه این امر به دنبال این است که این مرحله نیز پشت سر گذاشته شود، تا ایثارگران برای دریافت تسهیلات مطلقا نیازی به مراجعه حضوری به شعبه نداشته و بتوانند قرارداد خود را نیز به صورت الکترونیکی امضا کنند که در این راستا یک سری چالشهای حقوقی وجود دارد که نیاز است مرتفع شوند.
اکبری تصریح کرد: در بانک دی بستهای به عنوان «ایثار» تعریف شده است. در این بسته برای تسهیلات، ویژگیهایی در نظر گرفته شده است تا ایثارگران با ایجاد منابع مالی در بانک دی موفق به دریافت تسهیلات شوند. همانطور که مدیر عامل بانک دی گفتند، این تسهیلات تا سقف 100 میلیون تومان قابل تبدیل میباشد. بسته «ایثار» به عنوان یک طرح پیشنهادی در کمیتهها در حال رایزنی است تا تغییرات لازم بر روی آن اعمال شود.
وی با باین اینکه در حال حاضر بانک دی مجاز به کسر اقساط از حقوق ایثارگران نیست، گفت: حقوق ایثارگران، ماهانه از سوی بانک دی به این عزیزان پرداخت میشود. بانک دی مکلف است تا حقوق را به طور کامل در اختیار ایثارگر قرار دهد. پرداخت تسهیلات در قالب بسته «ایثار»، تا سقف 100 میلیون تومان در حال ارائه است و در صورت ایجاد تفاهم میان بنیاد شهید و بانک دی برای کسر مستقیم اقساط تسهیلات از حقوق ایثارگران به عنوان ضمانت، وعده مدیر عامل بانک دی در خصوص ارائه تسهیلات 100 میلیون تومانی نهایی و محقق خواهد شد.
مسئول کارگروه هماهنگی امور ایثارگران بانک دی، همچنین عنوان کرد: هر موضوعی که در بانک دی به عنوان طرح تسهیلاتی موجود باشد، قطعا تمامی ایثارگران میتوانند از آن بهرهمند شوند. اما بستههای اعتباری، تسهیلات سفر و در آینده با اضافه شدن «سفر کارت»، به صورت ویژه به این عزیزان ارائه خواهد شد. باید توجه داشت که بسته سفر قبلی صرفا برای انجام سفر عتبات بوده و شامل سایر سفرها نمیشد، اما «سفر کارت» برای سفرهای داخل کشوری نیز تعریف میشود.
اکبری بیان کرد: بانک دی با هدف خدمترسانی به جامعه ایثارگری، 91 شعبه در سطح کشور به صورت فعال دارد که در حال ارائه خدمات به مشتریان هستند. در کنار این شعبات 205 باجه نیز در مراکز بنیاد شهید برای خدمترسانی به جامعه هدف ایجاد شده و به واسطه آنها این شبکه خدمترسانی گسترش پیدا کرده است.
به گفته مسئول کارگروه هماهنگی امور ایثارگران بانک دی، تلاش شده است تا کارکنان این باجهها از میان فرزندان جامعه ایثارگری انتخاب شوند تا بتوانند ارتباط بهتری را با جامعه هدف ایجاد کنند.
وی عنوان کرد: خدمات الکترونیک و خدمات بر بستر «آی تی»، به عنوان یک ابزاری است که در آینده به واسطه آن پنلی برای ارائه خدمات به ایثارگران بر بستر پورتال بانک دی و وبسایت بانک دی ایجاد شود تا بتوان خدماتی مانند افتتاح حساب با درخواست تسهیلات غیرحضوری انجام شود.
اکبری در پایان گفت: ایثارگری که قبلا حقوق خود را از بانک ملی دریافت میکرد، امروز با 315 پیشخوان از شبکه بانک دی، میتواند خدمات بهتری را دریافت کند. بانک دی متعلق به ایثارگران عزیز است و حمایت این عزیزان از ما باعث میشود تا تلاش بیشتر و بهتری برای خدمترسانی انجام دهیم.
نظر شما