کد خبر 209801
۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴

رییس کل دادگستری خوزستان:

صلح و سازش در پرونده‌های قصاص نفس خوزستان ۵۰۰ درصد رشد کرد

صلح و سازش در پرونده‌های قصاص نفس خوزستان ۵۰۰ درصد رشد کرد

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: صلح و سازش پرونده‌های قصاص نفس از ابتدای امسال تاکنون در استان خوزستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۵۰۰ درصدی داشته است.

به گزارش گروه استان های حیات؛ علی دهقانی روز چهارشنبه با بیان اینکه صلح و سازش پرونده‌های نزاع و قصاص در اولویت دستگاه قضای استان است، بیان کرد: ۱۱۹ پرونده قصاص نفس از ابتدای امسال تاکنون به همت اعضای شوراهای حل اختلاف، شیوخ، بزرگان و معتمدین طوایف، صلح‌یاران و اعضای ستاد صبر به سازش و رضایت اولیای دم انجامید این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته این آمار ۲۰ فقره بود.

وی با اشاره به پویش «به عشق امام رئوف می‌بخشم» افزود: استان خوزستان یکی از استان‌های پیشرو کشور در اجرای این پویش است و با این پویش، نتایج بسیار مطلوبی برای ایجاد صلح و سازی در پرونده‌های قضایی کسب شده است.

رئیس کل دادگستری خوزستان با بیان اینکه پویش «به عشق امام رئوف می‌بخشم» از اسفندماه سال گذشته آغاز شده و تا اول محرم ادامه دارد، اظهارکرد: ۱۴۲ پرونده قصاص در قالب این پویش تاکنون به سازش انجامیده که برخی از آنها در مرحله اخذ رضایت ثبتی و تکمیل روند اداری است.

وی ادامه داد: گذشت و بخشش از کرامات بزرگان است و دعوت به این امر مانع از گسترش خشونت پنهان و آشکار در جامعه می‌شود.

دهقانی گفت: انتظار ما از مردم فهیم استان این است که هنگام بروز اختلافات و دعاوی به قانون اکتفا و از هرگونه رفتار خودسرانه پرهیز کنند و اطمینان داشته باشند که با مراجعه به مراجع قانونی، عدالت بهتر و موثرتری برای آنان اجرا خواهد شد.

سال گذشته ۹۰ پرونده قضایی در خوزستان به صلح و سازش ختم شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha